کد خبر: 1031748
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳
ترک مسالمت آمیز کاخ سفید همچنان محل تردید است
روز دو شنبه هفته گذشته نمایندگان کالج‌های الکترال دور هم جمع شدند و با ۳۰۶ رأی در برابر ۲۳۲ رأی، جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب امریکا اعلام کردند تا ادعای تقلب و شکایت رئیس‌جمهور فعلی امریکا کاملاً بی‌معنا شود، اما مشاوران ترامپ از خشم و ابراز امتناع او از ترک کاخ سفید حتی پس از مراسم تحلیف جو بایدن، خبر می‌دهند. مشاور امنیت ملی پیشین رئیس‌جمهور امریکا که اخیراً با استفاده از عفو دونالد ترامپ از حبس مربوط به دروغگویی و ارتباط با روس‌ها ر‌ها شده، از لزوم لغو انتخابات در ایالت‌ها با استفاده از حکومت نظامی سخن گفته و به ۶۴ بار حکومت نظامی که در طول تاریخ این کشور رخ داده اشاره کرده تا بار دیگر ماهیت دموکراسی امریکایی برای جهانیان روشن شود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ در لحظات «عمیق‌ترین انکار»، به چند مشاور گفته که در روز تحلیف رئیس‌جمهور منتخب جو بایدن، از ترک کاخ سفید امتناع خواهد کرد. یکی از مشاوران ترامپ پنج‌شنبه شب به سی‌ان‌ان گفت: «او یک هیستریک شدید به راه انداخت.» اما احتمال داد ترامپ در هرحال قصد دارد آنجا را ترک کند و فقط عصبانی شده است. دستیاران از این صحبت‌های ترامپ نگران شدند، اما کمتر کسی باور دارد که ترامپ واقعاً تا آخر، بر ماندن در کاخ سفید پافشاری کند. پیش از این، همسایگان ترامپ در استراحتگاه خصوصی مارآ لاگو در شهر پالم بیچ (ایالت فلوریدا) با نقل مکان او از کاخ سفید به آنجا مخالفت کرده‌اند. آن‌ها از این واقعیت که رئیس‌جمهور امریکا می‌تواند برای اقامت دائم به آنجا نقل مکان کند، ناراضی بوده و قصد دارند اقامت ترامپ در این باشگاه ممتاز را از لحاظ قانونی و حقوقی ممنوع کنند. ۱۵ دسامبر، ترامپ درباره شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری امریکا توضیح داد و گفت که به دلیل اشتباه در عملکرد دستگاه‌های رأی‌گیری، آرای کمتری را به دست آورده است. همچنین شبکه سی‌ان‌ان بامداد پنج شنبه در گزارش دیگری آورد: ترامپ به دنبال انتقام است و می‌خواهد با انتصاب بازرسان ویژه پیگیری پرونده پسر بایدن و ادعا‌های تقلب در انتخابات را به جریان بیندازد. بر اساس این گزارش، ترامپ به شدت خواستار تعیین بازرسان ویژه برای انجام تحقیقات جداگانه در مورد تقلب در انتخابات و پرونده‌های مربوط به هانتر بایدن پسر جو بایدن است.

همچنین وال استریت ژورنال گزارش داده که ترامپ علاوه بر ورود به تعیین بازرسان ویژه در حال بررسی اخراج اعضای اضافی دولت خود است و لیست بلندی از درخواست‌های عفو را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مایکل فلین: باید حکومت نظامی کرد

«مایکل فلین» مشاور امنیت ملی پیشین «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا گفت، باید با استقرار ارتش انتخابات ریاست جمهوری را دوباره برگزار کرد. به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، فلین در مصاحبه با رسانه راست‌گرای افراطی «نیوزمکس» گفت: «امکان ندارد که بتوانیم [با این نتیجه انتخابات]به عنوان یک ملت پیشرفت کنیم. [ترامپ]باید فوراً دستور دهد تمام این ماشین‌های رأی‌گیری را مصادره کنند.»

مشاور امنیت ملی پیشین دولت امریکا افزود: «اگر او (ترامپ) بخواهد، می‌تواند در ایالت‌های چرخشی از توانایی‌های نظامی استفاده کند و آن‌ها را در این ایالات مستقر کرده و به طور اساسی انتخابات را در هر یک از آن‌ها مجدداً برگزار کند.» فلین در ادامه گفت: «منظورم این است که این کار بی‌سابقه نیست. برخی طوری درباره حکومت نظامی صحبت می‌کنند که گویی تاکنون اصلاً این کار انجام نشده است. تاکنون ۶۴ بار حکومت نظامی داشته‌ایم». وی افزود: «ما به روشنی در این‌باره روندی در قانون اساسی داریم. باید آن را دنبال کرد.» وی در سال ۲۰۱۷ به دروغگویی به اف‌بی‌آی درباره تعاملات خود با سفیر روسیه در امریکا در هفته‌های قبل از روی کار آمدن ترامپ، اعتراف کرد. او از آن زمان تلاش کرده از خود رفع اتهام کند و گفته دادستان‌ها حقوق او را نقض کردند و او را برای بیان این اعتراف فریب دادند. با این حال ترامپ اوایل آذرماه با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری، فلین را مورد عفو قرار داد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
0
0
ملت امریکا بزرگترین دشمن امریکاست...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار