کد خبر: 1031666
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اختلافات و منازعات بین قوا باعث می شود که تصمیمات گرفته نشده و یا درست پیگیری و اجرا نشوند، تصریح کرد: در مجموع توان و فرصت کشور هدر می‌رود و صرف اولویت‌ها و مسائل اصلی نمی‌شود.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی، پیرامون تاکید رهبر انقلاب بر وحدت در دیدار مسئولین ستاد بزرگداشت سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: بحث وحدت و انسجام ملی مقوله‌ای هست که خود تولید قدرت می‌کند و از آن طرف عدم انسجام و نوعی تشتّت و پراکندگی در جامعه یا بین مسئولان منجر به تضعیف و فشل شدن می‌شود.

وی افزود: این مسئله در شرایطی اهمیتش خیلی بیشتر می شود که ما در یک مقابله و مواجهه با دشمن قرار داشته باشیم؛ حال این مواجهه نظامی و یا یک جنگ اقتصادی باشد و در این شرایط اهمیت این اتحاد و انسجام مضاعف می‌شود.

فضائلی ادامه داد: لذا چیزی که حضرت آقا متذکر شدند، از طرفی باید در هر شرایطی به عنوان یک اصل به آن توجه شود و در این شرایط هم به صورت جدی‌تر و با اهمیت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در شرایطی که ما از نظر اقتصادی در یک مواجهه کامل و صد در صدی با دشمن هستیم و آثارش در جامعه نمایان هست و مردم تحت فشار اقتصادی هستند، وقتی که این منازعات بین مسئولان کشور بروز و ظهور پیدا می‌کند، منجر می‌شود که از طرفی نگرانی مردم افزایش پیدا کند و از طرفی ظرفیت و توان داخلی به جای اینکه صرف حل مشکلات کشور شود مصروف یک منازعات مخرب شده و از طرفی هم منجر به امیدوار شدن دشمن می‌شود و دشمن احساس می‌کند فشارهایش موثر واقع شده و یک تشتت و پراکندگی بین مسئولان به وجود آمده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به برخی اختلافات در سطح سران قوا خاطر نشان کرد: وقتی این اختلافات بروز پیدا می‌کند و مثلاً مجلس مصوبه‌ای دارد که مراحلش را طی می کند و تبدیل به قانون می شود، رئیس‌جمهور از ابلاغ آن استنکاف می‌کند و این نگرانی به وجود می‌آید که وقتی رئیس‌جمهور قانون را ابلاغ نمی‌کند ممکن است در اجرا هم مسامحه ای داشته باشند.

وی افزود: برای مثال باید جلساتی مثل شورای عالی هماهنگی اقتصادی و شورای عالی فضای مجازی تشکیل شود ولی می‌بینیم که این جلسات با فاصله تشکیل می شود و طبیعتاً تصمیم‌گیری در این جلسات با تأخیر مواجه می‌شود و چنین مسائلی موجب می‌شود که به جامعه تسری پیدا کرده و باعث نگرانی جامعه شود.

فضائلی با بیان اینکه اختلافات و منازعات بین قوا باعث می شود که تصمیمات گرفته نشده و یا درست پیگیری و اجرا نشوند، تصریح کرد: در مجموع توان و فرصت کشور هدر می‌رود و صرف اولویت‌ها و مسائل اصلی نمی‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: وقتی این اختلافات در این سطح مطرح می‌شود برای دشمن ایجاد امیدواری می‌کند و آنها به طور جدی‌تری احساس می‌کنند که بخشی از این اختلافات محصول فشارهای آنهاست و موجب امیدواری و فشار بیشتر آنها می‌شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار