کد خبر: 1031531
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
فاصله گرفتن از حریفان هدف استقلال در بازی با ذوب‌آهن است. هفته هفتم لیگ برتر در حالی امروز آغاز می‌شود که نبرد حساس پرسپولیس – سپاهان به دلیل حضور سرخپوشان در لیگ قهرمانان به تعویق افتاده است، اما سایر تیم‌ها باید به مسیرشان در لیگ ادامه دهند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: آبی‌های پایتخت موقتاً از بحران فاصله گرفته‌اند و فردا این فرصت را دارند که از ذوبی‌های پایین جدولی حداکثر امتیاز را بگیرند و صدرنشینی‌شان را تثبیت کنند. محمود فکری این روز‌ها کمتر عصبانی می‌شود و برای کنترل فعالیت شاگردانش در فضای مجازی نیز برنامه دارد. او در صورتی که بتواند این شرایط را حفظ کند، قطعاً موفقیت‌های تیمش تداوم پیدا خواهد کرد.

ذوب‌آهن با هدایت رحمان رضایی وضعیت خوبی ندارد؛ اگرچه سرمربی این تیم در ابتدای فصل امید زیادی به درخشش ذوب داشت، ولی این تیم اصفهانی از پنج بازی انجام داده، فقط سه امتیاز اندوخته است!

تیم رده پانزدهمی در شرایطی میزبان صدرنشین فعلی است که با سه تساوی و دو شکست هنوز طعم برد در این فصل را نچشیده است. اگر ذوبی‌ها طلسم ناکامی‌های‌شان را مقابل استقلال بشکنند، می‌توانند به آینده امیدوار شوند. فعلاً بزرگ‌ترین مشکل سبزپوشان تعداد زیاد کرونایی‌های این تیم است. شیوع ویروس کرونا در اردوی ذوب دردسر‌های زیادی برای‌شان به وجود آورده و جواب تست‌های جدیدشان تکلیف برگزاری یا لغو دیدار با استقلال را مشخص می‌کند.

با این حال اوضاع برای آبی‌ها متفاوت است و آن‌ها بی‌صبرانه منتظر رویارویی با ذوب هستند. استقلال با سفر به دیار زاینده‌رود به دومین برد متوالی می‌اندیشد. عملکرد بازیکنان این تیم در هفته‌های گذشته انتقاد‌های زیادی را به همراه داشته است. دو تساوی ناامید‌کننده برابر پیکان و نفت آبادان، فکری و تیمش را با بحران مواجه کرده بود، اما غلبه بر شهرخودرو در مشهد آبی‌ها را موقتاً از انتقاد نجات داد. ۱۱ امتیازی شدن و تفاضل گل بهتر نسبت به نفت، استقلال را به صدر جدول برد. با این حال رقبا با حداکثر توان در تعقیب استقلال هستند و این هفته پنج تیم نفت، فولاد، گل‌گهر، پیکان و تراکتور این فرصت را دارند که در صورت غفلت استقلال و سایرین صدرنشینی را تجربه کنند. غلبه بر ذوب تنها راه مطمئنی است که برای استقلال باقی مانده، منتها عملکرد مهاجمان این تیم ضعیف‌تر از حد انتظار بوده تا جایی که بهترین گلزن آبی‌ها، یک مدافع است (غفوری با دو گل زده). مهدی قائدی، مهاجم جوان استقلال با اینکه در شش بازی اخیر تیمش حضور داشته، ولی هنوز موفق به گلزنی نشده است.

نبرد تراکتورسازی – پیکان یکی دیگر از بازی‌های مهم عصر جمعه است. پرشور‌ها با برد حداقلی در دربی تبریز خود را در جمع مدعیان حفظ کردند، ولی مشکل اصلی تراکتورسازی عدم ثبات کادر فنی است. برکناری علیرضا منصوریان قبل از بازی با ماشین‌سازی از آن اتفاقاتی است که فقط در تیم‌های تبریزی رخ می‌دهد. کنار گذاشتن علی منصور که سعی می‌کرد خود را پرشورتر و با انگیزه نشان دهد باعث شد فعلاً مسئولیت فنی تیم به مسعود شجاعی سپرده شود، او فعلاً هم بازیکن است و هم مربی موقت، اما این شرایط زیاد نمی‌تواند ادامه‌دار باشد. تراکتورسازی برای برآورده کردن انتظارات هوادارانش باید هرچه زودتر اوضاع خود را سروسامان بخشد. تراکتور ۹ امتیازی فردا با پیکان دیگر تیم ۹ امتیازی جدول مصاف می‌دهد. تیم مهدی تارتار در سرمای تبریز باید از جایگاهش در رده ششم دفاع کند، ضمن اینکه پیکان که هفته گذشته برابر آلومینیوم متوقف شد نباید بیش از این امتیاز از دست بدهد. خودروسازان در بازی با تیم اراکی فرصت صدرنشینی هم داشتند، ولی قدر این موقعیت را ندانستند.

نفت مسجدسلیمان در خانه میزبان هم‌استانی‌اش فولاد است. تیم جواد نکونام با برد پرگل مقابل سایپا هم به رده سوم صعود کرد و هم در کورس بالانشینان ماند، همچنین موفق به شکستن طلسم تساوی‌های پی‌در‌پی نیز شد. نکته حائز اهمیت دفاع قوی فولادی‌هاست؛ آن‌ها در سه بازی آخر خود دروازه‌شان را بسته نگه داشته‌اند. نفتی‌ها تاکنون در این فصل فقط یک‌بار طعم برد را چشیده‌اند و در بازی قبلی هم مقابل مس تن به شکست دادند. حالا باید دید حسینی برای نجات تیمش چه راهکاری می‌اندیشد. گل‌گهر تیم متمول لیگ برتر ایران در حالی با شهرخودرو بازی می‌کند که با دو باخت متوالی که متحمل شده حالا سایه سنگین سه تیم را در جدول بالای سر خود حس می‌کند و با ۱۰ امتیاز چند رقیب دیگر هم در تعقیبش هستند. برای امیر قلعه‌نویی تقابل با تیمی که سرمربی‌اش مهدی رحمتی است، حساسیت خاصی دارد. بدون شک ژنرال اصلاً دوست ندارد مقابل شاگرد سابقش در شکست هت‌تریک کند، به همین دلیل امیدوار است گادوین منشا شش گله فردا روز سختی را برای تیم مهمان رقم بزند. جالب اینکه تیم مشهدی هم بازی قبلی‌اش را واگذار کرده، با این حال رحمتی در این بازی به سادگی تسلیم تیم قلعه‌نویی نخواهد شد. سایپا و ماشین‌سازی هم دیگر بازی روز جمعه را برگزار می‌کنند.

نبرد آلومینیوم اراک – صنعت نفت آبادان امروز برگزار می‌شود و نتیجه این بازی اهمیت زیادی برای استقلال دارد. پورموسوی تا قبل از هفته هفتم تیمش را در بالای جدول حفظ کرده و با ۱۱ امتیاز منتظر غفلت استقلال است. تیم نفت در بازی قبل گل‌گهر را برده و با گذشتن از سد تیم میزبان امروز موقتاً صدرنشین می‌شود و چشم‌انتظار نتیجه دیدار استقلال – ذوب می‌ماند. نساجی مازندران و مس رفسنجان هم دیگر بازی امروز را برگزار می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار