کد خبر: 1031507
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
معاون عملیات پلیس راهور پایتخت گفت: ۵۰ درصد از تصادفات فوتی و جرحی تهران متعلق به موتورسواران است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی «شهر امن» در خصوص ساماندهی موتورسواران اظهارداشت: یکی از معضلات شهر تهران در حال حاضر تردد بدون ضابطه موتورسیکلت سواران است که متاسفانه تخلفاتی، چون عبور از خطوط ویژه، چراغ قرمز، محل‌های ممنوع و یکطرفه را از سوی آن‌ها شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از سه میلیون موتورسیکلت در شهر تهران تردد می‌کنند بیان داشت: برابر قوانین و مقررات تکالیفی که برای رانندگان خودرو‌ها مشخص شده برای موتورسواران هم قابل اجراست و کسی که از موتورسیکلت استفاده می‌کند باید کلیه قوانین و مقررات عبور و مرور را رعایت کند؛ متاسفانه در حال حاضر بدین صورت نیست و ما شاهد تخلفات برخی موتورسواران هستیم.

سرهنگ رازقی تصریح کرد: پلیس راهور تهران بزرگ نیز در قالب طرح جامع ساماندهی تردد موتورسیکلت به صورت ویژه طرح برخورد با موتورسواران متخلف را در دستور کار قرار داده و اقداماتی از جمله بحث فرهنگ سازی و ارائه آموزش‌های لازم به این افراد و اقدامات عملیاتی همچون اعمال قانون و انتقال به پارکینگ و شرکت راکبین موتورسوار در کلاس‌های آموزشی را مد نظر قرار داده است.

وی گفت: متاسفانه ۵۰ درصد از تصادفات جرحی و فوتی در شهر تهران مربوط به موتورسیکلت سواران بوده که آمار بسیاربالایی است.

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت از راکبین موتورسیکلت درخواست کرد:‌از کلاه ایمنی استاندارد استفاده کرده و از تردد در خطوط ویژه و محل‌های ممنوع مانند تونل‌ها خودداری کنند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار