کد خبر: 1031372
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی:
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه دانشگاه منشا پیشرفت و توسعه جامعه بوده و نقطه کانونی و تاثیر گذار تحولات بنیادی یک جامعه از داخل دانشگاه ها شروع می شود،گفت: دانشگاه ها و دانشجویان باید موتور طراحی راهکارها، ارائه سیاست ها، برنامه ریزی و پژوهش باشند.

میر حسن رسولی صدقیانی اظهار داشت: پژوهش ضامن پیشرفت و رکن اصلی توسعه پایدار در هر کشور است زیرا دانش محصول پژوهش بوده و تفاوت در سطح دانش یکی از دلایل مهم در تفاوت نرخ رشد اقتصادی کشورها است.

وی با اشاره به اینکه پژوهش در دانشگاه جامع علمی کاربردی جز پژوهش هایی است که هدفش ایجاد فناوری و مهارت در بخش صنعتی، کشاورزی و خدمات است، تصریح کرد: پژوهش در این دانشگاه در جهت رشد مهارت و توسعه اقتصاد دانش بنیان و پرورش ایده های مختلف است.

صدقیانی با تاکید بر اینکه دانشگاه منشا پیشرفت و توسعه جامعه بوده و نقطه کانونی و تاثیر گذار تحولات بنیادی یک جامعه از داخل دانشگاه ها شروع می شود، اظهار کرد: دانشجو و دانشگاه ها باید موتور طراحی راهکارها، ارائه سیاست ها ، برنامه ریزی و پژوهش باشند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: تنها منبعی که می تواند جایگزین مناسبی برای درآمد های متکی به منابع طبیعی کشور باشد، دانش، قدرت، خلاقیت و نوآوری و پژوهش است و ایران از نظر نیروی جوان تحصیل کرده از فرصت استثنایی برخوردار است اما متاسفانه هنوز در کشور این تفکر که نیروی انسانی تحصیل کرده و پژوهش گر سرمایه گرانبها تر از نفت و سایر منابع طبیعی است، جانیافته است.

وی با اشاره به اینکه پژوهش در نظام آموزشی دانشگاه به شکل حمایت از ایجاد و پرورش ایده ها و خلاقیت ها درمراکز رشد و نوآوری انجام می گیرد، خاطر نشان کرد: نظام آموزش علمی کاربردی طی انعقاد تفاهم نامه ها و قراردادهایی اجرای دوره های علمی کاربردی را متناسب با ماموریت هر دستگاه به آن ارگان واگذار می کند.

صدقیانی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی دارای رشته ها و دروس تحصیلی بسیار پویا بوده و دوره های خود را متناسب با نیاز بازار کار و نیازسنجی های انجام گرفته درسطح جامعه برگزار می کند تا بتواند به نیاز های بازار کار جواب داده باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر