کد خبر: 1031362
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی آذربایجان‌ غربی خبر داد:
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی آذربایجان‌ غربی گفت: امسال دستگیری حفاران غیرمجاز و قاچاقیان اشیاء عتیقه در استان ۶۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

سرهنگ بهزاد حجابی اظهار کرد: امسال ۴۵ نفر از این افراد با کمک نیروهای یگان حفاظت و نیروهای انتظامی دستگیر شده‌اند که در مدت مشابه سال گذشته این آمار برابر با ۱۷ نفر بود.

وی با اشاره به افزایش ۶۶ درصدی پرونده‌های قضایی در هشت ماهه امسال افزود: امسال ۱۸ فقره پرونده قضایی در ارتباط با حفاری غیرمجاز در استان تشکیل شده است که در سال گذشته ۶ فقره پرونده قضایی تشکیل شده بود.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ غربی با تشکر از همکاری مردم در حفاظت از آثار تاریخی ادامه داد: امسال ۲۱۵ مورد گزارش مردمی دریافت شده است که رشد ۷۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

سرهنگ حجابی با بیان اینکه تعامل با ارگان‌های همیار یکی از اولویت‌های یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است، تصریح کرد: امسال در ۳۱۶ ماموریت حفاظت از آثار تاریخی با ارگان‌های همیار همکاری انجام شده است که این ماموریت ها ۶۹ درصد افزایش دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر