کد خبر: 1031150
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی، ۱۰۰ درصد دان و نهاده مورد نیاز مرغداران این استان از ابتدای آذر ماه تامین می‌شود.

محمدمهدی یعقوب‌زاده ،مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد دان و نهاده مورد نیاز مرغداران این استان از ابتدای آذر ماه تامین می‌شود،گفت:  عرضه تخم مرغ تولیدی در این بخش باید به نرخ مصوب انجام شود زیرا دولت، نهاده را به قیمت یارانه و حمایتی به مرغداران عرضه می‌کند.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۹۲۰ واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۷۳۸ قطعه و ۶ واحد جوجه‌کشی با ظرفیت پنج میلیون و ۲۸۶ هزار قطعه در هر دوره هم‌اینک در خراسان رضوی فعالیت تولیدی دارند.

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به چنین ظرفیتی در استان، حمایت از بخش خصوصی در این حوزه و تداوم و تقویت تولید، امری مهم و ضروری است که هم‌اینک از سوی نهادهای مدیریتی و حمایتی خراسان رضوی انجام می شود.

یعقوب زاده افزود: به ازای تولید هر کیلوگرم تخم مرغ ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم نهاده نیاز است و روزانه باید ۸۰۰ تن نهاده برای این بخش از استان خراسان رضوی تامین شود.

وی اظهار کرد: در حالی که حجم تولید تخم‌مرغ در خراسان رضوی ۲ برابر میزان نیاز مصرف داخلی استان است، اندکی کاهش در حجم تولید این ماده پروتئینی وجود داشت که امری طبیعی است اما باید توجه داشت شرایط کنونی کشور وضعیت جنگ اقتصادی و تحریم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار