کد خبر: 1030685
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
دیوان عالی امریکا روز سه شنبه درخواست جمهوریخواهان ایالت پنسیلوانیا برای ابطال پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در این ایالت کلیدی را رد کرد. با این حال دونالد ترامپ همچنان بر تقلب و فریبکاری تأکید دارد و تلویحاً دیوان عالی امریکا را به ترسو بودن متهم کرد، هرچند خبر بد برای کمپین ترامپ تمام شدنی نیست. دادگاه عالی نوادا هم شکایت ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور امریکا برای لغو نتایج رأی‌گیری در این ایالت را به دلیل نداشتن برهان و ادله کافی، رد کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: دیوان عالی امریکا دادخواست «مایک کلی» نماینده جمهوریخواه کنگره و متحد ترامپ درباره عدم قانونی بودن آرای پستی ایالت پنسیلوانیا را که مشروعیت ۵/ ۲ میلیون از این نوع آرا را زیر سؤال برده بود، رد کرد. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی امریکا در انتخابات سال ۲۰۱۶، توانسته بود که آرای الکترال این ایالت را به دست بیاورد.

ترامپ در جریان نشست «عملیات پرسرعت واکسن» در واکنش به شکست در خواست‌هایش برای بازشماری و ابطال آرا گفت: بیایید ببینیم آیا آن‌ها (اعضای دیوان عالی) شهامت دارند آنچه را انجام دهند که همه می‌دانند درست است. امیدوارم کسی خواه یک قاضی دیوان عالی یا قانونگذار ایالتی شهامت این را داشته باشد تا من را پیروز اعلام کند!

رئیس‌جمهور امریکا افزود: شما نمی‌توانید صد‌ها هزار رأی را بدزدید. شما نمی‌توانید تقلب کنید و فریبکاری کنید و یک ایالت چرخشی را ببرید. وی همچنین تأکید کرد: اگر کسی چنین شهامتی داشته باشد، می‌دانم که دولت بعدی مال کیست. به شما می‌گویم که زندگی در این کشور بسیار آسان‌تر خواهد شد. اما در ادامه شکست‌های ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» برای لغو نتایج رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالت‌های کلیدی، دادگاه عالی نوادا هم روز چهارشنبه با رد شکایت ستاد ترامپ، پیروزی «جو بایدن» رقیب دموکرات وی در انتخابات ریاست‌جمهوری در این ایالت را مجدداً تأیید کرد. دادگاه عالی نوادا چهار شنبه با ارجاع به حکم دادگاه منطقه‌ای، تصریح کرد: «ما قانع نشدیم که دادگاه منطقه‌ای در نظر خود درباره عدم ارائه مدارک و ادله کافی برای پشتیبانی از ادعای [ستاد ترامپ]اشتباه کرده است.»

تصویب لایحه دفاعی مورد مخالفت ترامپ

مجلس نمایندگان امریکا از لایحه دفاعی ۷۴۰میلیارد دلاری که ترامپ گفته آن را وتو می‌کند، دفاع و آن را تصویب کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام تقابلی با دونالد ترامپ آن‌هم درست چند هفته مانده به خروجش از کاخ سفید صورت گرفته است. این لایحه با ۳۳۵ رأی موافق در برابر ۷۸ رأی مخالف به نفع قانون اختیارات دفاع ملی با حمایت قوی از جانب دو حزب امریکا تصویب شد و به قدر کافی حمایت دارد که بتواند از پس وتویی که ترامپ قولش را داده، جان سالم به در ببرد. انتظار می‌رود سنا نیز در روز‌های آتی به این لایحه رأی بدهد. ترامپ پیش از رأی‌گیری در توئیتی نوشت: امیدوارم که جمهوریخواهان مجلس نمایندگان به قانون اختیارات دفاعی ملی بسیار ضعیف، رأی ندهند، چون من آن را وتو می‌کنم!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار