کد خبر: 1030498
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت سوریه خواهد بود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تصمیم و اراده‌ای را که برای حمایت از دولت و ملت سوریه به عنوان متحد استراتژیک خود داشته، همچنان ادامه خواهد داد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، دکتر روحانی روز گذشته در دیدار فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه اظهار داشت: روابط تهران و دمشق بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در دوران حیات حضرت امام راحل و آقای حافظ اسد بنیانگذاری شد و امروز با اراده و تصمیم مسئولان دو کشور همچنان این روابط با استحکام ادامه دارد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت سوریه خواهد بود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تصمیم و اراده‌ای را که برای حمایت از دولت و ملت سوریه به عنوان متحد استراتژیک خود داشته، همچنان ادامه خواهد داد و همواره و تا پیروزی نهایی در کنار سوریه خواهیم بود. وی مقابله با اشغالگران صهیونیست و تروریسم را هدف مشترک دو ملت ایران و سوریه دانست و گفت: تردیدی نداریم که تا پایان راه و نابودی تروریست‌ها باید به مقاومت و ایستادگی خود ادامه دهیم. روحانی با اشاره به اقدام ترامپ برای انضمام بخشی از خاک سوریه به دشمن صهیونیستی تصریح کرد: باید تا آزادی سرزمین‌های اشغالی از جمله جولان با اشغالگران صهیونیستی مقابله کرد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ سیاسی هم همواره در کنار دولت سوریه خواهد بود و در این راستا روند آستانه را در راستای حفظ منافع و تمامیت ارضی سوریه مفید می‌داند و با جدیت آن را دنبال می‌کند. روحانی هدف اصلی از تروریسم و تحریم را فشار بر ملت‌ها و دولت‌های قانونی و مستقل منطقه دانست و خاطرنشان کرد: کاملاً شرایط مردم سوریه را در برابر تحریم‌ها درک می‌کنیم، چراکه در سه سال گذشته بدترین تحریم‌ها را تجربه کرده‌ایم.

رئیس دولت دوازدهم با تأکید بر مقاومت و ایستادگی ملت‌های منطقه در برابر تروریسم و اشغالگری به شهادت شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده اشاره کرد و گفت: علت و عوامل شهادت این عزیزان کاملاً روشن است. هدف دشمنان با شهادت شهید سلیمانی این بود که نه‌تن‌ها از مقاومت ملت ایران، بلکه از مقاومت ملت‌های منطقه انتقام بگیرند و با شهادت شهید فخری‌زاده می‌خواهند از پیشرفت علم و تکنولوژی انتقام بگیرند. در این شرایط گرامیداشت یاد شهید سلیمانی ادامه راه این شهید بزرگوار با استحکام راه مقاومت ملت‌های منطقه در برابر جباران تاریخ و گرامیداشت شهید فخری‌زاده ادامه راه تحقیقات و علم و پژوهش است.

جهان بدون رژیم صهیونیستی امن‌تر خواهد شد

فیصل المقداد، وزیر امور خارجه جدید سوریه همچنین صبح دیروز با دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد. در این دیدار دریابان شمخانی با اشاره به سطح عالی روابط راهبردی ایران و سوریه و با تمجید از نقش مهم و ممتاز این کشور در مقاومت منطقه‌ای علیه اشغالگری و توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی بر ضرورت استمرار و گسترش روابط تهران ـ دمشق تأکید کرد. وی با بیان اینکه امریکا با حضور در سوریه به دنبال غارت نفت سوریه، حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و تقویت و گسترش هسته‌های تروریستی داعش در منطقه است، تصریح کرد: باید به حضور شرارت‌آمیز امریکا در منطقه پایان داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به علت وجودی و رمز بقای رژیم صهیونیستی که توسعه تجاوز به حقوق انسان‌ها و ترور است، افزود: جامعه جهانی و مجامع بین‌المللی باید برای ایجاد جهانی امن و آرام در برابر اقدامات این رژیم خون‌آشام و ضدبشری قاطعانه بایستد. شمخانی تأکید کرد: بی‌تردید جهان بدون رژیم صهیونیستی امن‌تر خواهد شد.

سازشکاران فرجامی بهتر از قذافی نخواهند داشت

شمخانی گفت: دولتمردانی که با حقارت مشغول عادی‌سازی روابط با رژیم جعلی صهیونیستی و کمک به اجرای نقشه‌های امریکا در منطقه هستند، فرجامی بهتر از قذافی و عمر البشیر نخواهند داشت. دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با تجلیل از مقاومت مردم و دولت سوریه در برابر تجاوز و تروریسم عبری ـ داعشی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه ملت و دولت سوریه را در مسیر مبارزه با تجاوزگری و نابود‌سازی تروریسم تنها نخواهد گذاشت. شمخانی تصریح کرد: خون پاک فرزندان مقاومت در ایران، سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، یمن و همه بلاد اسلامی بنیان اشغالگری، تجاوز و تروریسم را از منطقه ریشه‌کن خواهد کرد.

عزم ایران برای همکاری در بازسازی سوریه

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح کشورمان نیز در دیدار با وزیر امور خارجه سوریه بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای ادامه همکاری با سوریه در مرحله بازسازی این کشور تأکید کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با تأکید بر اینکه دشمن از هیچگونه اقدامی علیه ملت ایران دریغ نکرده است، افزود: در مورد سوریه نیز در سال‌های اخیر همین‌گونه بوده است. حاتمی با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید سپهبد قاسم سلیمانی و محسن فخری‌زاده تصریح کرد: این اقدامات خصمانه دشمن از سر استیصال است. وی در ادامه بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای ادامه همکاری با سوریه در مرحله بازسازی این کشور تأکید کرد.

مردم سوریه فداکاری شهید سلیمانی را فراموش نمی‌کنند

فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار‌ها روابط تهران - دمشق را از ارزشمندترین و شرافتمندانه‌ترین روابط سیاسی در جهان دانست و اظهار داشت: معتقدیم سایر کشور‌ها باید یاد بگیرند که رابطه و دوستی حقیقی چگونه شکل می‌گیرد و چگونه می‌توان آن را با قوت ادامه داد. وزیر خارجه سوریه با تسلیت شهادت شهید فخری‌زاده و سردار سلیمانی گفت: کسانی که چنین جنایت‌هایی را مرتکب می‌شوند، نمی‌دانند که ریخته شدن خون این شهیدان، ما را در رسیدن به پیروزی مصمم‌تر می‌کند و مردم سوریه هیچگاه فداکاری‌های شهید سلیمانی را فراموش نخواهند کرد.

فیصل مقداد، اقدام دولت امریکا در زیر پا گذاشتن تعهدات و توافقات بین‌المللی را غیرعقلانی خواند و گفت: سوریه معتقد است اقدام دولت ایران در عقد توافق هسته‌ای با ۱+۵ بسیار سازنده و مفید بوده و اقداماتی را که در راستای الزام طرفین مذاکره به انجام تعهداتش انجام داده، بسیار بجا و سازنده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار