کد خبر: 1030480
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
سرپرست کمیته داوران گفت: طبق گزارش ناظران، قضاوت‌های خوبی را از داوران در هفته پنجم شاهد بودیم.
 فریدون اصفهانیان درباره عملکرد داوران در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال عنوان کرد: جلسه آنالیز و بازبینی مسابقات ظهر امروز (سه شنبه ۱۸ آذر ماه) با حضور کلیه اعضای آنالیز داوری برگزار شد. با توجه به گزارش‌های ناظران مشکلی خاصی در بازی‌ها وجود نداشت. فقط در در دیدار استقلال تهران و صنعت نفت آبادان، متاسفانه کمک داور به اشتباه صحنه را آفساید تشخیص داد و گل سالم صنعت نفت را مردود اعلام کرد. اما در بقیه بازی‌ها خوشبختانه شاهد عملکرد خوبی از داوران در بودیم.

وی درباره اظهارات سرمربی ذوب آهن در خصوص اعلام پنالتی به سود تیم شهرخودرو گفت: پس از بررسی و بازبینی فیلم دیدار ذوب آهن اصفهان برابر شهرخودرو، کاملا مشخص شد تصمیم داور درباره اعلام پنالتی به سود شهرخودرو درست و صحیح بود. به نظرم بهتر است این عزیزان قبل از اینکه فیلم بازی را ببینند اظهارنظر کارشناسی انجام ندهند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بیان کرد: در ادامه جلسه آنالیز امروز یک وبینار دو ساعته‌ای با داوران لیگ برتر داشتیم. در این نشست تمام اشتباهات بازی‌های ۵ هفته لیگ برتر را با خود داوران مرور و بررسی کردیم و توضیحات لازم نیز را به آن‌ها یادآوری کردیم.

وی افزود: آنچه مسلم است کمیته داوران هم در انتخاب داوران و هم برای نظارت در چارچوب مقررات و دستورالعمل‌های کمیته اقدام می‌کند. بدون شک اگر داوران اشتباه تاثیرگذاری در مسابقات داشته باشند آن‌ها را اعلام خواهیم کرد و طبق آیین نامه کمیته داوران با آن‌ها رفتار خواهد شد و اساسا از نقد‌های سازنده استقبال می‌کنیم و تقاضا داریم از مواردی که دور از شان جامعه فوتبال است پرهیز گردد.

اصفهانیان در پایان گفت: با توجه به جوانگرایی که در داوران ایجاد کردیم، امیدواریم در آینده داوران جوان جایگزین داوران باتجربه شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار