کد خبر: 1030466
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
ولی پور خبر داد؛
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۴ هزار و ۸۵۷ نفر در حوادث جوی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مهدی، ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به گزارش عملیات امداد و نجات در حوادث جوی ۴۸ ساعت گذشته، گفت: در این مدت ۱۹ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، زنجان، سیستان و و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، گلستان، هرمزگان، گیلان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد متأثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بودند.

وی افزود: در این مدت در ۹۳ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و ۲۹ محور کوهستانی به ۴ هزار و ۸۵۷ نفر امدادرسانی شده است که از این تعداد ۴ هزار و ۶۴۰ نفر در سیل و آبگرفتگی و ۲۱۷ نفر در برف و کولاک از خدمات امدادی لازم بهره‌مند شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ۳۲۴ نفر در ۴۸ ساعت گذشته از خدمات اسکان اضطراری برخوردار شدند، تأکید کرد: از این تعداد ۲۵۳ نفر در استان‌های متأثر از سیل و آبگرفتگی نیازمند اسکان بودند و ۷۱ نفر هم در مناطق متأثر از برف و کولاک به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

وی به انتقال ۱۹ نفر به مناطق امن اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه بر اثر حوادث جوی در مجموع ۹ نفر شامل ۶ نفر در هرمزگان، ۲ نفر در بوشهر و یک نفر در گیلان جان خود را از دست دادند.

ولی پور درباره تخلیه آب از منازل مسکونی و رهاسازی خودرو از سیل و کولاک، گفت: ۱۲۳ واحد مسکونی از آب تخلیه و ۳۱ دستگاه خودرو از آب و گل و لای و ۳۶ دستگاه خودرو از برف و کولاک رهاسازی شد.

وی با اشاره به فعالیت ۶۸۴ امدادگر و نجاتگر در قالب ۱۷۵ تیم عملیاتی برای امدادرسانی به هموطنان، خاطرنشان کرد: ۵۹ دستگاه چادر، یک هزار و ۳۸۴تخته پتو، ۶۵۴تخته موکت، ۳هزار و ۵۱۸کیلوگرم، ۳۸۱بسته غذایی، یک هزار و ۵۲۱قوطی انواع کنسرو، یک هزار و ۵۶۵کیلوگرم برنج، ۲۴۸کیلوگرم قند و شکر و ۹۳۸کیلوگرم حبوبات میان متاثران توزیع شد و امدادرسانی در بوشهر، هرمزگان و فارس ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار