کد خبر: 1030408
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان
علیرضا قاری‌قرآن با اشاره به اجرای برنامه پیشگیری از ویروس کرونا اعلام کرد: برای کاهش حداکثری مراجعه حضوری و خدمات دهی به ارباب رجوعان بصورت غیرحضوری، عمده فعالیت‌های این اداره کل در حوزه های مختلف کاری با طراحی و پیاده سازی امکانات و اقدامات جدیدی در پورتال بصورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌شود. و برخی دیگر از فعالیت‌ها نیز برون‌سپاری شده است.

       به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اصفهان ،علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: سهولت دسترسی به اطلاعات و دریافت خدمات توسط شهروندان بدون محدودیت مکانی و زمانی و یا به عبارتی  ارائه خدمات در بستر فن آوری های جدید از جمله سامانه‌های الکترونیکی همواره از اهداف این اداره کل بوده است.

    وی افزود: این مهم با بستر سازی امن الکترونیکی و ارائه خدمات بصورت غیرحضوری به سرانجام رسیده است و هم اکنون در این برهه زمانی حساس شاهد تحولی در فرآیندهای اداری و خدمت‌رسانی به ارباب رجوعان در این اداره کل هستیم. بنحوی که توانستیم « از تهدید کرونا در بخش اداری، یک فرصت ایجاد نماییم».

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه استقرار دولت الکترونیک از اهداف دولت تدبیر و امید بوده است گفت: در این اداره کل تمامی خدماتی که به شهروندان، پیمانکاران و مهندسین عضو نظام مهندسی ساختمان ارائه می‌شود در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان قسمتِ "میز خدمت الکترونیکی" به عنوان یک درگاه واحد تجمیع شده و در جهت افزایش رضایتمندی ارباب رجوعان به تمامی درخواست ها در کمترین زمان ممکن پاسخ داده می‌شود.

    وی به آن دسته از شهروندان گرامی که علیرغم فعال بودن میز خدمت الکترونیک این اداره کل، همچنان معتقد به مراجعه حضوری و انجام کارها به روال سنتی و دستی هستند گفت؛ در این سامانه خدماتی شامل: پيگيری مكاتبات اداری، درخواست خدمت، فرمهای نظرسنجی الكترونيكی، اطلاع رسانی فرايندهای سازمانی، طرح درخواست و شكايات، تكريم ارباب رجوع، شناسنامه خدمات، فرايندهای سازمانی، خدمات شهروندی به تفكيك، دسترسی آزاد به اطلاعات، گزارش شهروندی، طرح‌های توسعه و عمران شهری، تسهيلات بهسازی و نوسازی، سامانه شهراه، سامانه اطلاعات سوانح و حوادث حمل ونقل كشور و گزارش تخلفات ساختمانی و شهرسازی ارائه می‌شود.

    قاری‌قرآن افزود: در میزخدمت الکترونیک این اداره کل که دسترسی به آن از طریق نشاني http://isfahan.mrud.ir امکان‌پذیر است تمامی خدمات، شامل: مراحل گردش‌کار، مستندات مورد نیاز، قوانین و مقررات، سوالات متداول، مدت زمان انجام خدمت، رویه ارائه شکایت، پیگیری و مسئول اصلی ارائه خدمت است.

    وی با بیان اینکه هر فرد با کد رهگیری منحصر به درخواست خود می‌تواند مراحل اجرای فرآیند را ردگیری نماید. گفت: شهروندان عزیز با دریافت خدمات بصورت غیرحضوری علاوه بر کمک به قطع زنجیره کرونا در وقت و هزینه‌های رفت و آمد خود نیز صرفه جویی می‌کنند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص برون‌سپاری خدمات و عدم نياز مراجعه ارباب‌رجوع  به اين اداره كل اذعان داشت: در راستای بند الف ماده ۴۴ قانون مديريت خدمات كشوری به منظور تسهيل ارائه خدمات، این اداره کل نسبت به انعقاد تفاهم نامه‌ای شامل ۱۲ خدمت و ۴۵ زير خدمت با انجمن دفاتر پيشخوان خدمات دولت اقدام کرد.

    وی ادامه داد: خدمات حوزه نظام مهندسی  شامل (صدور، ارتقاء  و تمديد پروانه اشتغال به كار مهندسی) همچنین فرآيند واگذاری واحدهای ساخته شده به عموم مردم در حوزه مسكن‌مهر و طرح اقدام ملی مسكن از طریق دفاتر پيشخوان خدمات دولت انجام می‌شود.

    قاری‌قرآن با بیان اینکه ۱۰ زير خدمت مربوط به حوزه املاك و حقوقي در مراحل پاياني جهت تحويل به دفاتر پيش خوان دولت است گفت ساير خدمات نيز در مراحل آتي جهت واگذاری به اين دفاتر برنامه‌ريزی و بزودی اجرا می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: جهت کاهش مراجعات حضوری همکاران در شهرستان‌های تابعه و بازنشستگان، تمهیداتی اندیشیده شده که بدین شیوه درخواست آنان از طریق فرم‌ها و فرآیندهای الکترونیکی در اتوماسیون اداری و شبکه‌های اجتماعی پاسخ داده می‌شود همچنین برای جلسات نیز از سرویس ویدئوکنفرانس بهره‌برداری می شود.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار