کد خبر: 1030267
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
وزیر خارجه ونزوئلا، در واکنش به دخالت‌های همتای آمریکایی و ادعایش درباره تقلب در انتخابات پارلمانی ونزوئلا، او را «زامبی» توصیف کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «خورخه آریزا» وزیر امور خارجه ونزوئلا امروز (دوشنبه) «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده را به دلیل دخالت و ادعایش درباره انتخابات پارلمانی ونزوئلا، «زامبی» توصیف کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، پامپئو روز گذشته در پیامی مداخله‌جویانه که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، صحت انتخابات پارلمانی ونزوئلا را که روز گذشته با حضور ناظران بین‌المللی از کشور‌های مختلف جهان برگزار شد، زیر سؤال برد.

پامپئو در این پیام مدعی شد: «تقلب در انتخابات ونزوئلا از قبل انجام گرفته است. نتایجی که رژیم غیرمشروع مادورو اعلام خواهد کرد، بازتابی از اراده مردم ونزوئلا نیست. آنچه امروز در حال رخ دادن است، تقلب و تزویر است نه انتخابات».

آریزا نیز در پاسخ به ادعا‌های پامپئو در صفحه توییتر خود نوشت که تلاش‌های آمریکا برای اعمال نفوذ سیاسی در ونزوئلا شکست خورده است.

وی خطاب به پامپئو ادامه نوشت: «یک زامبی سخن گفته است! گرچه طبق گفته رئیست [دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا]، در انتخابات آمریکا تقلب رخ داده است. پامپئو، با آرامش و در حال استعفا حقیقت را بپذیر؛ در ونزوئلا، شکست شما قطعی است. ما امیدواریم که بزودی دیپلماسی به وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید بازگردد».

ادعا‌های پامپئو در خصوص تقلب در انتخابات پارلمانی ونزوئلا در شرایطی مطرح شده است که بیش از یکصد حزب و انجمن سیاسی در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه ونزوئلا با حضور ناظران بین‌المللی مشارکت کرده‌اند.

«خوان گوایدو» رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا و رهبر کودتای این کشور حاضر به مشارکت در این رأی‌گیری نشده است.

مادورو بار‌ها تأکید کرده است در صورتیکه حزب مخالف در انتخابات پارلمانی پیروز شود، حاضر است استعفا کند.

طبق این گزارش، مادورو اوایل روز یکشنبه به وقت محلی رأی داد و از تمامی نیرو‌های سیاسی درخواست کرد تا پس از انتخابات در گفت‌وگوی ملی فراگیر شرکت کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود ۲۱ میلیون فرد واجد شرایط رأی دهی در انتخابات روز یکشنبه ۶ دسامبر (۱۶ آذرماه) برای تعیین سرنوشت ۲۷۷ کرسی پارلمان ونزوئلا که قرار است در بین بازه زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ هدایت پارلمان را برعهده داشته باشند، ثبت‌نام کرده بودند.

رهبر مخالفان ونزوئلا که با حمایت آمریکا و متحدانش خود را رئیس دولت موقت ونزوئلا خوانده است، بیش از هر چیز در تلاش است تا با متهم کردن دولت قانونی این کشور در خصوص برگزاری انتخابات، از اعتبار آن بکاهد.

مادورو روز شنبه هفته جاری در پیامی در صفحه توییتر خود بر اهمیت احترام، گفتگو و درک متقابل تأکید کرد و گفت: «جهان به احترام، گفتگو و درک نیاز دارد تا بتواند به جلو پیش رود. ما از ونزوئلا نشان دادیم که امکان همزیستی وجود دارد. گرچه ما قربانی سیاست ظالمانه تحریم‌هاییم، اما مقاومت کردیم، ایستادگی کردیم و مردم ما در این انتخابات این را نشان خواهد داد».

رئیس‌جمهور ونزوئلا در جمع ناظران انتخابات پارلمانی کشورش تأکید کرد که انتخابات پارلمانی که روز یکشنبه برگزار می‌شود، «نه تنها یک رخداد ملی بلکه یک رخداد جهانی است و هر آنچه رخ دهد و هر آنچه ما فردا اعلام کنیم، تأثیر جهانی خواهد داشت»
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار