کد خبر: 1030247
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
مردم ونزوئلا روز یک شنبه پای صندوق‌های رأی رفتند تا با شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور بار دیگر باعث ناامیدی اپوزیسیونی شوند که با وجود دو کودتا و شناسایی توسط عمده کشور‌های غربی نتوانسته اکثریت مردم این کشور را راضی به مخالفت با حکومت قانونی آن کند و حالا صرفاً با حربه تحریم و پیشاپیش متقلبانه خواندن آن در تلاش است ناکامی خود را توجیه کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در صورتی که نتایج انتخابات دیروز به نفع حزب حاکم سوسیالیست که در سال ۲۰۰۷ میلادی توسط چاوز، رئیس‌جمهور وقت کشور تأسیس شد، باشد به اپوزیسیون مورد حمایت امریکا ضربه بزرگی وارد خواهد شد و عملاً کنترل مخالفان بر مجمع ملی از دست خواهد رفت. امریکا و متحدانش در قاره امریکا و همین‌طور اروپا در دو سال گذشته تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تحریم‌های سختگیرانه امریکا و گرسنگی دادن به مردم این کشور که به مهاجرت ۵ میلیون ونزوئلایی انجامیده است، طرفداران نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی این کشور را از حمایت از او پشیمان کنند. خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون و رئیس کنگره کنونی و رئیس جمهوور خودخوانده از مردم ونزوئلا خواسته رأی ندهند و در همه‌پرسی ۱۲ دسامبر شرکت کنند که از شهروندان می‌پرسد آیا انتخابات یک شنبه را رد می‌کنند و اینکه می‌خواهند دولت تغییر کند یا خیر.

در همین حال، مادورو با هیئت‌های ناظر پیش از انتخابات دیدار کرد و در توئیتی نوشت، با هیئت‌هایی از ایران، روسیه و ترکیه روز شنبه دیدار داشته است. مادورو همچنین روز شنبه با اوو مورالس، رئیس‌جمهور سابق بولیوی دیدار کرد. مورالس ریاست هیئت نظارت بر انتخابات ونزوئلا را برعهده دارد. اوایل روز شنبه، سفارت روسیه در کاراکاس نیز گفت، یک هیئت بلندمرتبه از روسیه وارد کاراکاس شده تا بر انتخابات ششم دسامبر نظارت کند. رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی امریکا در بیانیه‌ای که از سوی شورای امنیت ملی امریکا در توئیتر منتشر شد، ادعا کرد: دولت نامشروع نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا درست همزمان با ادامه تضعیف دموکراسی در این کشور، در انتخابات روز یک شنبه نیز تقلب خواهد کرد. وی افزود: هدف این انتخابات تنها حفظ مادورو در رأس قدرت است و هیچ کمکی به ساخت آینده بهتر برای مردم ونزوئلا نخواهد کرد. امریکا به درخواست‌های محکم و استوار خود برای آزادی، حقوق بشر اولیه، اجرای قانون و انتخابات حقیقتاً عادلانه در ونزوئلا ادامه خواهد داد. اوبراین تأکید کرد: امریکا منتظر است ونزوئلا به یک کشور «آزاد و موفق» و «سنگ بنایی» در نیمکره غربی تبدیل شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار