کد خبر: 1030162
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
رئیس اداره ترانزیت اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی
رئیس اداره ترانزیت اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال رفت‌وآمد ناوگان حامل بار ترانزیتی از مرز دوغارون افزایش داشته و این روند در ۲ ماه اخیر بیشتر شده است.

حمید محمدی فاز، رئیس اداره ترانزیت اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه از ابتدای امسال رفت‌وآمد ناوگان حامل بار ترانزیتی از مرز دوغارون افزایش داشته و این روند در ۲ ماه اخیر بیشتر شده است، گفت: طی ۶ ماه نخست امسال شرایطی همچون بسته شدن مرز جنوبی افغانستان و مرزهای زمینی ترکمنستان با ایران و همزمانی این رویدادها با رونق کریدورهای جدید تجارت بین‌المللی از مسیر ایران موجب شد ترانزیت کالا از این پایانه مرزی ۱۶ درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه طی هشت ماه امسال، ترانزیت ۳۷ درصد افزایش داشته است، گفت: امسال ۱۶ هزار و ۹۲۹ دستگاه ناوگان ترانزیتی از پایانه مرزی دوغارون عبور کرده‌اند.

وی اظهار کرد: افزایش ترانزیت با بازگشایی ۲ مرز زمینی خراسان رضوی با کشور ترکمنستان ادامه داشته است. مرز زمینی سرخس از ۱۷ شهریور و مرز زمینی لطف‌آباد از ۱۱ آذرماه بازگشایی شد اما به دلیل شرایط سختی که ترکمنستان وضع کرده است این مسیرها مورد استقبال تجار، رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی قرار نگرفته است.

محمدی فاز ادامه داد: پس از گذشت سه ماه از بازگشایی پایانه مرزی سرخس، روزانه به طور میانگین ۴۰ دستگاه کامیون از این گذرگاه عبور کرده که تأییدکننده عدم استقبال فعالان عرصه حمل‌ونقل بوده  و تاکنون هیچ درخواستی نیز برای عبور ناوگان باری از مرز تازه افتتاح شده لطف‌آباد دریافت نشده است.

رئیس اداره ترانزیت اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، تصریح کرد: انسداد و اختلال در تجارت زمینی پاکستان از گذرگاه مرزی جنوبی افغانستان و ولایت قندهار این کشور، مهم‌ترین عامل رونق ترانزیت در مرز دوغارون است و می‌توان سهم ۸۰ درصدی به این رویداد برای رونق مرز دوغارون در نظر گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار