کد خبر: 1029907
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
سرمربی تیم کشتی فرنگی صبانور کردستان با انتقاد شدید از داوری‌ها در لیگ برتر کشتی فرنگی، گفت: مثل آب خوردن سر تیم ما را بریدند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: جمشید خیرآبادی در گفتگو با ایسنا، درباره حواشی شکست عجیب تیم صبانور مقابل دانشگاه آزاد که مانع راهیابی این تیم به دور نیمه نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی شد، اظهار کرد: ما اصلا شکست مقابل دانشگاه آزاد را قبول نداریم و اعتراض رسمی مان را نیز به فدراسیون کشتی اعلام کرده ایم و منتظر پاسخ هستیم. در کشتی محمو هادی ساروی مقابل حریف، با توجه به عکس و فیلم که خوشبختانه موجود است، داور صدر درصد اشتباه کرد. ۵ صدم ثانیه مانده به پایان مبارزه یک پای حریف از تشک بیرون رفت و یک صدم ثانیه به پایان هر دو پای حریف از تشک بیرون رفت، اما داوران به غلط اعلام کردند مبارزه به پایان رسیده و امتیاز کشتی گیر ما را ندادند. حتی فیلم را برای دو داور المپیکی و یک داور در سوئد فرستادم و آن‌ها نیز تاکید کردند باید امتیاز لحاظ می‌شد. من به درستی حرفمان با مدرک و سند ایمان دارم و فقط بخاطر ارتباط با فدراسیون کشتی است که به اتحادیه جهانی شکایت نمی‌کنم. امیدوارم حق ما بازگردانده شود.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان، افزود: ما دانشگاه آزاد را شکست دادیم و منتظریم سازمان لیگ تکلیف را روشن کند. از دکتر علیرضا دبیر می‌خواهم اجازه ندهد حق تیم ما و مردم کردستان پایمال شود. این جا فقط صحبت از من جمشید خیرآبادی نیست بلکه صحبت از ظلم بزرگ در حق یک منطقه است. برای اولین بار است کردستان در لیگ تیمداری می‌کند و نباید کاری کنند اسپانسر یک بار مصرف شود و از کشتی فرار کند. این شکست و حق خوری محرز، از شکست در المپیک هم برایم سنگین‌تر بود. وقتی همه مردم عزیز کردستان، استاندار و مسئولین از تیم حمایت کردند، اما با اشتباه داوری حقمان پایمال می‌شود معلوم است که عصبانی و ناراحتم.

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی در ادامه گفتگو با ایسنا، درباره شکست نزدیک ۵ بر ۵ مقابل تیم ایران مال نیز گفت: آن شکست را پیروزی می‌دانم چرا که بچه‌های ما واقعا جانانه مبارزه کردند و اگر در سنگین وزن کشتی گیر کم تجربه ما ۳ اخطاره نمی‌شد با امتیاز فنی ۲۱ بر ۲۰ پیروز می‌شدیم. کشتی مقابل این تیم یکی از بهترین نمایش‌هایی بود که دیدم. واقعا حیف شد که اینطور شکست خوردیم.

وی درباره شکست عجیب ۸ بر صفر علی ارسلان مقابل محمد الیاسی در دیدار مقابل ایران مال گفت: سوال فنی و بسیار خوبی است. از علی ارسلان اصلا انتظار چنین شکستی را نداشتیم. از زمانیکه در تیم ملی جوانان و امید زیر نظر من کار می‌کرد شناخت خوبی از او دارم و می‌دانم انسانی آزاده و پاک است. بر خلاف برخی احتمالات اصلا چنین تفکری از او ندارم که عملکردش شبهه برانگیز بوده است. حتی دوستانی هم آمدند و این مسئله را مطرح کردند که به آن‌ها اجازه چنین صحبتی را ندادم. ارسلان قبل از مسابقه چندین بار نزد من آمد و گفت "آمادگی روحی مناسبی برای کشتی ندارم و نمی‌توانم مبارزه کنم"، اما بخاطر اینکه می‌خواستیم مقابل ایران مال با تمام قدرت مبارزه کنیم خواسته او را قبول نکردم و او را به میدان فرستادم. او از قبل هم از لحاظ کشتی با الیاسی دچار مشکل بود و در هر حال این مبارزه با نتیجه دور از انتظار به پایان رسید و در نهایت شکست خوردیم.

خیرآبادی درباره ۳ اخطاره شدن بهنام شجعی کشتی گیر سنگین وزن این تیم نیز خاطرنشان کرد: ما به ناچار مجبور به استفاده از این کشتی گیر شدیم. کار صباح شریعتی بخاطر جنگ قره باغ درست نشد و شرایط تمرینی مناسبی نداشت. مچ پای شهاب قوره جیلی هم در تمرینات در رفت و نتوانست به تیم کمک کند. در نهایت این کشتی گیر را بدون هیچ تمرینی در آخرین لحظات به تیم اضافه کردیم. او هم اگر ۳ اخطاره نمی‌شد موفق به شکست ایران مال می‌شدیم.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال ایران، با انتقاد از داوری‌ها در لیگ برتر کشتی فرنگی، گفت: شکست مقابل دانشگاه آزاد درد بزرگی بود که به ما تحمیل کردند. اصلا از داوری‌ها رضایت ندارم. این یک مسابقه عادی نبود که از هر داور کم تجربه‌ای استفاده کنند. پنجاه میلیارد تومان گردش مالی لیگ است، چرا باید با اشتباهات داور تمام زحمت و سرمایه یک تیم به هدر برود؟ نباید طوری عمل شود که اسپانسر‌ها فراری شوند. کمیته داوران باید از داوران در حد لیگ برتر استفاده کند. باید داوران از شهر‌های مهد کشتی فرنگی مثل خوزستان، اردبیل و کردستان باشند تا کشتی فرنگی را با همه وجود درک کنند، این یک کار تخصصی و بسیار مهم است، نباید داورانی را بگذارند که اینطور راحت یک تیم را قربانی کنند. مثل آب خوردن سر تیم را بریدند و واقعا از این اتفاق ناراحت و دلگیرم.

وی در پایان گفت: مگر زورخانه است که کمیته داوران از داوران به صورت نوبتی استفاده می‌کند؟ باید بهترین‌ها و کاربلد‌ها را بیاورند و سیستم نوبتی را برای مسابقات درجه دو و سه پیاده کنند. ما پیگیر حقمان هستیم و از علیرضا دبیر می‌خواهم نگذارد حق کردستان ضایع شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار