کد خبر: 1029901
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
نماینده تهران در مجلس گفت: با توجه به عهدشکنی طرف غربی در لغو تحریم‌ها در ماجرای برجام علت ناراحتی دولت از مصوبه مجلس برای لغو تحریم‌ها چیست؟

سرویس سیاسی جوان آنلاین: زهره‌سادات لاجوردی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها پس از تصویب در مجلس و تأیید شورای نگهبان دیگر به قانون تبدیل شده و لازم‌‌الاجراست.

وی افزود: گر چه بهتر بود که لغو  اجرای پروتکل‌ الحاقی پس از ابلاغ قانون برای اجرا آغاز شود اما همین تأخیر دو ماهه در اجرای این بخش از قانون باز هم می‌تواند مؤثر باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سوال من اینجاست دلیل ناراحتی دولت در مصوبه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها چیست؟ ما که شاهد عهدشکنی‌های طرف غربی بودیم.

لاجوردی خاطرنشان کرد: پس از عهدشکنی طرف غربی در لغو تحریم‌ها در ماجرای برجام مجلس مصوبه‌ای را گذرانده که از تحریم‌ها عبور کنیم و با این مصوبه است که می‌توان زمینه را برای افزایش قدرت کشور فراهم آورد.

وی افزود: آقای جهانگیری بداند که طرح‌‌ها و از جمله طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها پس از تصویب در مجلس و تأیید شورای نگهبان لازم‌الاجراست.

به گزارش فارس، اسحاق جهانگیری در  اظهارنظری عنوان کرده بود که مجلس نمی‌تواند در مورد لغو پرونده هسته‌ای مصوبه بگذراند و این کار در حوزه اختیارات مجلس نیست.

مجلس در هفته اخیر طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب رساند. دو فوریت این طرح در جلسه روز یکشنبه 9 آذر به مجلس به تصویب نمایندگان رسید و پس از آن  جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی برای بررسی طرح برگزار شد.

کلیات و جزئیات این طرح در جلسه فوق‌العاده روز سه‌شنبه مجلس 11 آذر 99 به تصویب نمایندگان رسید و در جلسه روز چهارشنبه 12 آذر ماه ایرادات شورای نگهبان به این مصوبه اصلاح شد و پس از تأیید شورای نگهبان از سوی رئیس مجلس برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار