کد خبر: 1029717
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
اینستاگرام پست‌های مربوط به ترور شهید فخری‌زاده را حذف کرد! این نخستین باری نیست که این شبکه اجتماعی به رغم شعارهایش درباره آزادی بیان، در راستای خوشایند اربابان امریکایی و صهیونیستی اقدام به حذف پست‌های کاربران در محکومیت ترور اقدام می‌کند. سال گذشته هم پس از ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، این شبکه اجتماعی تمامی پست‌های با تصویر یا واژه «قاسم سلیمانی» و حتی برخی اکانت‌ها را به طور کلی حذف کرد.
کبری فرشچی
سرویس جامعه جوان آنلاین: این اقدامات شبکه اجتماعی اینستاگرام در حالی در ماجرای ترور شهید فخری‌زاده تکرار شد که وزارت ارتباطات در برابر اقدامات سال گذشته این شبکه اجتماعی نیز موضعی منفعلانه داشت و مسئولان این وزارتخانه سال گذشته برای پیگیری این اقدام ضدآزادی بیان اینستاگرام قول داده بودند. امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات در این باره گفته بود: «در پاسخ به اقدامات اینستاگرام در حذف مطالب کاربران ایرانی رویکرد منفعلانه نخواهیم داشت و تلاش می‌کنیم این دوگانگی و ماهیت تروریسم فضای مجازی را آشکار کنیم.»

با وجود این، اما هیچ اتفاقی طی ۱۱ ماه گذشته رخ نداد. حالا با حذف هزاران پست از صفحات کاربران ایرانی اینستاگرام که داغدار ترور دانشمند شهیدشان هستند، وزیر ارتباطات و سایر مسئولان این وزارتخانه ترجیح داده‌اند حتی در این باره اظهار نظری هم نداشته باشند، شاید برای اینکه در برابر انفعال و کم‌کاری خود در حاکمیت اینترنت و فضای مجازی پاسخی ندارند. همچنانکه کم‌کاری این وزارتخانه برای حمایت و معرفی اپلیکیشن‌های وطنی جایگزین موجب شده تا اینستاگرام در خلأ پلتفرم‌های ایرانی به پلتفرم ملی ۴۰ میلیون ایرانی تبدیل شود. حالا با حذف پست‌های انزجار یا ابراز اندوه از ترور قهرمانی همچون حاج قاسم سلیمانی و حالا شهید فخری‌زاده، هیچ مسئولی لااقل این اقدام را محکوم نکرده و هیچ موضع‌گیری خاصی را از سوی مدیران فضای مجازی کشور شاهد نیستیم. آیا چنین انفعالی عزت ملت ایران را زیر سؤال نمی‌برد؟

تا کی باید پلتفرم‌های امریکایی و صهیونیستی به جای پلتفرم‌های وطنی محل حضور و فعالیت مردم کشورمان باشد و در برابر ساده‌ترین واکنش مردم داغدیده‌ای که برای از دست دادن یکی از مفاخر کشورشان سوگواری و اقدامات تروریستی را محکوم می‌کنند، اینگونه صدایشان را در گلو خفه کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار