کد خبر: 1029704
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
شورای نگهبان طرح اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران را تأیید کرد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش فارس، شورای نگهبان طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران را تأیید کرد. طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران با توجه به اصلاحات انجام شده در نشست دیروز مجلس، مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

پس از تأیید این طرح محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به دکتر روحانی رئیس‌جمهور قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران را ابلاغ کرد. سخنگوی شورای نگهبان دیروز در گفت‌وگویی اعلام کرد نامه‌ای از دولت درباره طرح اقدام راهبردی به شورای نگهبان ارسال نشده است.

عباسعلی کدخدایی درباره نامه دولت به شورای نگهبان درباره مصوبه مجلس برای اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها اظهار داشت: ماده‌۶ طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها از جهت روشن نبودن نسبت آن با مصوبه شورای عالی امنیت ملی دارای ابهام بود که مقرر شد مجلس رفع ابهام کند. وی افزود: طبیعتاً از زمانی که مجلس مصوبه را اصلاح کند شورای نگهبان هم آمادگی دارد اعلام نظر خود را داشته باشد. کدخدایی در ادامه خاطرنشان کرد: ما آماده هستیم هر زمانی که مصوبه از سوی مجلس به شورای نگهبان ارسال شد می‌توانیم جلسه‌ای داشته باشیم و آن را بررسی کنیم. سخنگوی شورای نگهبان در خصوص سخنان معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر ارسال نامه‌ای به آیت الله جنتی در خصوص این طرح و مخالفت دولت با مصوبه مجلس بیان کرد: تاکنون ما نامه‌ای دریافت نکرده‌ایم و اگر نامه‌ای ارسال شود ما هم براساس اختیارات قانونی آن را مدنظر قرار خواهیم داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار