کد خبر: 1029651
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
روحانی:
رئیس‌جمهور گفت: گمانه‌زنی‌هایی که ممکن است در رسانه‌ها مطرح شود که عدم حضور من در مجلس به خاطر مصوبه دیروز مجلس است که البته دولت با آن مصوبه موافقت ندارد و آن را برای روند فعالیت‌های دیپلماتیک مضر می‌داند، امّا نرفتن به مجلس صرفاً به دلیل پروتکل‌های بهداشتی بوده نه مسئله‌ای دیگر.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با اشاره به عدم حضورش در مجلس جهت تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰، اظهار کرد: عدم حضور من در مجلس شورای اسلامی ارتباطی به مصوبه دیروز مجلس ندارد، در حالی که دولت با این مصوبه موافقت ندارد و آن را برای روند فعالیت‌های دیپلماتیک مضر می‌داند، اما نرفتن من به مجلس صرفا برای پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

روحانی با بیان اینکه بودجه امسال شرایط خاصی دارد، گفت: سال ۱۴۰۰ از جهاتی سال ممتاز و حائز اهمیت است. سال آینده سال پایانی قرن چهاردهم است و از طرف دیگر این بودجه در زمانی هب مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود که ما احساس می‌کنیم شرایط سال آینده با دهه‌ای که گذشت از آغاز سال ۹۰ تا امروز کمی متفاوت خواهد بود.

وی افزود: دشمنان ما همه توان خود را برای فشار به مردم و تسلیم شدن آن‌ها بکار گرفتند و تحریم را به یک جنگ تمام عیار اقتصادی کردند، اما در عین حال ما فکر می‌کنیم با شکست فشار حداکثری، شرایط در سال آینده متفاوت خواهد بود نه تنها بخاطر اینکه ترامپ با سیاست‌های غلطش شکست خورد بلکه هر دولتی روی کار می‌آمد، بخاطر شکست این فشار مجبور بود در مقابل ملت ایران سر فرود بیاورد.

رئیس‌جمهور گفت: در شرایطی دولت در سال ۹۲ کار خود را آغاز کرد که برای اولین بار بعد از جنگ تحمیلی بود که دولت شرایط رکود تورمی عمیقی را در کشور با تورم بیش از ۳۴ درصد و با رشد اقتصادی منفی ۷ درصد، شاهد بود. دولت در تلاش ۶ ماهه اول کار خود و با ورود به سال ۹۳ در هر دو مساله یعنی هم تورم و هم رکود تغییرات اساسی را آغاز کرد.

روحانی گفت: در سال ۹۳ ما به تورم ۱۵.۶ درصد رسیدیم یعنی تورم را از رشد بی سابقه مهار کردیم و همزمان در سال ۹۳ به رشد اقتصادی اقتصادی رسیدیم یعنی شرایطی که ما در سال ۹۱ و ۹۲ داشتیم، در سال ۹۳ تغییر کرد و رشد اقتصادی ما مثبت ۳.۲درصد شد.

وی تاکید کرد: علیرغم اینکه در سال ۹۳ در بخش دوم سال با سقوط شدید قیمت نفت مواجه شدیم و این سقوط بی‌سابقه بود و نفت ۱۲۰ دلاری به ۳۰ دلار کاهش یافت. در این شرایط ما توانستیم کشور را بدون اینکه تکانه اقتصادی در کشور ایجاد شود، اداره کنیم و در عین حال مذاکرات هسته‌ای را هم ادامه دهیم.

رئیس‌جمهور گفت: در سال ۹۴ که به توافق هسته‌ای دست یافتیم، گشایش‌های بسیار مهمی در کشور ایجاد شد و اقتصاد شرایط جدیدی را پیدا کرد. در این شرایط توانستیم فاز‌های مختلف پارس جنوبی را به افتتاح برسانیم و در این شرایط توانستیم پتروشیمی‌های متعدد را به تکمیل برسانیم. در این شرایط توانستیم پالایشگاه ستاره خلیج فارس را تکمیل و افتتاح کنیم. شرایط اقتصادی به طور کلی در پایان سال ۹۴ و ۹۵ عوض شد تا جایی که در سال ۹۵ بالاترین رشد اقتصادی جهان برای ایران بود.

روحانی تصریح کرد: ایران در سال ۹۵ با مثبت ۱۴.۵ درصد، بالاترین رشد اقتصادی جهان را داشت و با تک رقمی شدن تورم از اواخر سال ۹۴، سال ۹۵ و سال ۹۶ و ماه‌های اول سال ۹۷ هم تورم تک رقمی ماند.

وی تاکید کرد: ما اگر بخواهیم تورم چهار سال اول فعالیت از سال ۹۳ تا ۹۶ را مقایسه کنیم، متوسط تورم ۱۱.۵ و رشد اقتصادی ما بالای ۴ بوده است؛ بنابراین دولت تدبیر و امید در مقایسه با یک زمان بلند مدت ۵۰ ساله، توانست شرایط اقتصادی مطلوبی بوجود بیاورد.

رئیس‌جمهور با اشاره به مساله اشتغال، گفت: از سال ۸۵ تا ۹۱ تقریبا رشد اشتغال خالص ما تقریبا صفر بود. از سال ۹۳ شاهد دو پدیده بودیم، یکی اینکه جمعیت فعال ما یکدفعه افزایش پیدا کرد. در همین سال جاری که شرایط سختی را می‌گذرانیم، بیکاری از لحاظ آمار کاهش یافته است، اما جمعیت فعال هم کاهش پیدا کرده است، این مشکل جدی است یعنی مردم به دلیل وضعیت اقتصادی و بیماری دنبال شغل نمی‌آیند.

وحانی گفت: در سال ۹۳ روند جمعیت فعال را در حال افزایش دیدیم و تقریبا در هر فصلی مشابه با فصل سال قبل بیش از ۹۰۰ هزار نفر جمعیت فعال ما افزایش پیدا کردو همزمان اشتغال خالص ما هم افزایش یافت یعنی ساز سال ۹۳ تا ۹۶ در همه فصول ما نسبت به فصل‌های سال قبل، اشتغال ما ۷۰۰ هزار نفر بوده و این اشتغال در جهان کم سابقه و در تاریخ ایران بی‌سابقه است.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
با سلام
مصوبه دیروز مجلس را مضر می‌دانم. دولت با آن مصوبه موافقت ندارد.این دو جمله رئیس جمهور نشاندهنده دوصدائی در جمهوری اسلامی ایران است و زیگنال بسیار بدی است بطوریکه دشمنان بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی حداکثر استفاده را از آن می برند کمااینکه تا کنون برده اند و برای تعمیق این شکاف و دوصدائی برنامه های نرم افزاری و نفوذ خود را علیه انقلاب اسلامی گسترش می دهند.دولت پس از خروج آمریکا از برجام و عدم اجرای تعهدات اروپائی ها تا کنون هیچ گونه طرح و اقدام لازمی که بازدارنده باشد بعمل نیاورده است. اینک که مجلس طرحی را برای رفع تحریم ها مورد تصویب قرار داده ، با آن مخالفت می ورزد و اجرا نخواهد کرد. متاسفانه به روی کارآمدن بایدن رئیس جمور جدید آمریکا که خود با افتخار اعتراف به صهیونیست بودن خود کرده و بیش از چهل سال با نتانیاهو رفیق صمیمی می باشد و امنیت و موجودیت اسرائیل این رژیم جعلی را بر امنیت و منافع ملی آمریکا ترجیح می دهد و تابع مطلق و محض سیاستهای صهیونیسم بین الملل می باشد،امید بسته است و معتقد است که چنین مصوبه هائی راه مذاکره را مسدود می نماید.متاسفانه تا کنون دولت خود هیچ گونه طرح و برنامه ای برای رفع تحریم ها و بی تعهداتی آمریکا و اروپا ارائه نداده است.این مهم باعث شده است که طی چند سال اخیر تحریم ها بطور چشمگیری گسترش پیدا کند و مردم پیش از پیش تحت فشار قرار گیرند. وزیر خارجه و وزیر خزانه داری و رئیس سازمان سیا که تا کنون توسط بایدن مطرح شده اند و بسیاری از دیگر وزیران و مشاورین امنیتی دولت آینده آمریکا که مطرح می باشند یهودی الاصل و صهیونیست می باشند.توصیه می شود که دولت از اندیشکده های خود بخواهد تا در مورد بیوگرافی و ماهیت مقامات و شخصیت های
دولت آینده آمریکا تحقیق و بررسی لازم را بعمل آورند تا حداقل بدانند با چه کسانی می خواهند مذاکره کنند. اگر می دانستند که کری وزیر خارجه اسبق آمریکا از وابستگان صهیونیسم بین الملل و مامور آنهاست، به او اعتماد نمی کردند و امضای او را تضمین نمی دانستند. شناخت از دشمن مهمترین ابزار یک دیپلماسی فعال و مطلوب است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار