کد خبر: 1029377
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران درباره آخرین وضعیت تالاب‌ها با توجه به بارش‌های اخیر کشور توضیحاتی داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علی ارواحی مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران درباره آخرین وضعیت تالاب‌های ایران، اظهار کرد: میزان بارش‌ها نسبت به سال گذشته تاخیر داشته است؛ هرچند که در طی هفته‌های گذشته بارش‌های خوبی را در کشور داشتیم، اما نسبت به سال گذشته روند بارش‌ها همزمان با تاخیر اتفاق افتاده است و ممکن نسبت به سال گذشته میزان آب تالاب‌ها کاهش داشته باشد.

او در ادامه بیان کرد: ایران کشوری خشک و نیمه خشک است و بهره برداری از منابع آب مخصوصا در بخش کشاورزی متناسب با ظرفیت و توان آبی تعریف نمی‌شود و این موضوع سبب می‌شود که تالاب‌ها از جمله تالاب بختگان و پریشان با مشکل مواجه شوند.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران گفت: اگر ترسالی را شاهد نباشیم تالاب‌های کشورمان وضعیت مناسبی نخواهند داشت و خوشبختانه در سال ۹۶ قانونی در مجلس شورای اسلامی درباره حفاظت از تالاب‌ها تصویب شد.

ارواحی افزود: ماده ۲ این قانون اولویت دارد به حق آبه تالاب‌ها و زمانی که این قانون تصویب شد به قدری شرایط تالاب‌ها بهبود پیدا کرد طوری که در دو یا سه سال گذشته در مقاطع مختلف در برخی از آن‌ها شاهد رهاسازی حق آبه تالاب‌ها بودیم از جمله دریاچه ارومیه تالاب شادگان و تالاب بختگان.

او درباره رهاسازی حق آبه تالاب‌ها گفت: رهاسازی حق آبه تالاب زمانی باید باشد که کشت و کار کشاورز‌ها حداقل نیاز به آب را داشته و همزمان با بارش‌های جوی باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار