کد خبر: 1028901
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه آمریکا و برخی کشورهای دیگر به‌دنبال تضعیف دولت مرکزی افغانستان هستند، تاکید کرد که تهران از مذاکرات صلح دوحه خشنود نیست و روند فعلی صلح یک پروژه سیاسی کاخ سفید است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد آمریکا به‌دنبال تخریب ساختارهای افغانستان همزمان با خروج نظامیانش از این کشور است.


«سعید خطیب زاده»، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه ایران در گفت‌وگو با آریانا نیوز گفت که تهران و کابل گواه اقداماتی هستند که برای تخریب نهادها در افغانستان در دست گرفته شده است.

این دیپلمات ارشد ایرانی افغانستان را در اشغال آمریکا ‌خواند و مردم افغانستان را دنبال خارج شدن از زیر سایه اشغال.

وی همچنین تاکید کرد که تهران خواستار خروج فوری نظامیان آمریکایی از افغانستان است.

خطیب زاده در این باره گفت: ”رژیم ایالات متحده و ارتش ایالات متحده باید هرچه زودتر منطقه را ترک کند. این منطقه نیازی به چکمه پوشان آمریکا برای امنیت خودش ندارد. مردم افغانستان و جمهوری اسلامی افغانستان این توانایی را دارد تا کشور خودش را اداره کنند.»

به گفته وی، از نظر تهران، ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای دیگر دنبال تضعیف دولت مرکزی افغانستان هستند و با معامله و رابطه با طالبان می‌خواهد حکومت را در میز مذاکرات به حاشیه بکشاند.

خطیب زاده در این باره گفت:” شاید تنها کشوری هستیم که جمهوری اسلامی افغانستان را در حالتی که آمریکا و بسیار دیگری از کشورها در حالت تضعیف این دولت مرکزی هستند و ایران با تمام تلاش‌ها کوشش می‌کند از دستاوردهای این حکومت حمایت خواهد کرد.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران در ادامه گفت که تهران از مذاکرات صلح دوحه خشنود نیست و گفت‌وگوهای دوحه مشکوک است و روند فعلی صلح یک پروژه سیاسی کاخ سفید است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار