کد خبر: 1028428
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
آیت‌الله رئیسی تأکید کرد
مفسدان باید بدانند که وضعیت برای هر گونه فعالیت ناسالم در قوه قضائیه قرمز است. ما اجازه نمی‌دهیم چهره دستگاه کارآمدی که قضات آن بعضاً به صورت شبانه‌روزی در آن مشغول خدمت هستند و با اجاره‌نشینی و سختی زندگی خود را می‌گذرانند، با این نوع اقدامات موردی به گونه دیگری نشان داده شود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح دیروز شورای عالی قوه قضائیه که برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دو سالن جداگانه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای بسیجی تأکید کرد: مادامی که بسیج باشد و روحیه بسیجی بر کشور حاکم باشد، دشمن به این کشور طمع نخواهد کرد.

رئیس قوه قضائیه از ایمان، اخلاص، صداقت، بصیرت، مردمداری، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و تلاش برای تحقق شعار «ما می‌توانیم» به عنوان شاخصه‌های فرهنگ بسیج یاد کرد و گفت: امروز کادر درمان و پرستاری ما با روحیه بسیجی به مبارزه با ویروس منحوس کرونا و یاری مردم برخاسته‌اند.

وزارت بهداشت گرفتار حاشیه‌سازی‌ها نشود

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه در این شرایط کشور نیازمند انسجام و همدلی و هماهنگی است، به مسئولان وزارت بهداشت توصیه کرد که درگیر حاشیه‌ها نشوند و در یک کار جمعی همه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و امکانات و نیروی انسانی کارآمد این مجموعه را در جهت تأمین امنیت جانی مردم به کار گیرند.

رئیس قوه قضائیه توجه به فرهنگ بسیج را برای پیشبرد مأموریت‌های دستگاه قضا ضروری دانست و اظهار داشت: روحیه بسیجی و استفاده از نیرو‌های قدرتمند، متدین و انقلابی می‌تواند ما را در پیشگیری و کشف جرم و همچنین آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی و حل اختلافات و اصلاح مجرمان یاری دهد و مشکلات‎مان را بکاهد. آیت‌الله رئیسی افزود: بسیج به عنوان سازمانی کارآمد، از مهم‌ترین ظرفیت‌های مردمی است که قانون زمینه همکاری آن با دستگاه قضایی را فراهم کرده و بسیج حقوقدانان به عنوان یکی از ارکان این مجموعه، می‌تواند با آموزش همگانی و افزایش اطلاعات حقوقی مردم به دستگاه قضایی در انجام مأموریت‌هایش کمک کند.

قطعنامه ابزار سیاسی نظام سلطه علیه کشور‌های مستقل

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قطعنامه ضد ایرانی حقوق بشر سازمان ملل که با هدایت کانادا و حمایت رژیم صهیونیستی و امریکا و برخی کشور‌های اروپایی صادر شده است، اظهار داشت: امروز بر همگان ثابت شده که غربی‌ها از قطعنامه‌ها به عنوان ابزاری سیاسی علیه کشور‌های مستقل استفاده می‌کنند. رئیس قوه قضائیه با اشاره به برخورد دوگانه غربی‌ها با عملکرد جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، گفت: سازمان ملل از سویی از عملکرد ایران در مبارزه با مواد مخدر قدردانی می‌کند و می‌گوید صداقت شما در این زمینه بیشتر از دیگر کشورهاست و در این راه خسارت‌های مالی و جانی زیادی متحمل شدید، اما از سوی دیگر علیه ما قطعنامه می‌دهند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه اگر ایران راه ترانزیت مواد مخدر را باز بگذارد، تمام اروپا و امریکا را مواد مخدر فرا می‌گیرد، افزود: جوانان ما با ازخودگذشتگی در برابر قاچاق مواد مخدر و باند‌های قاچاق می‌ایستند و ما قربانی این مسئله هستیم و اینکه به جای قدردانی علیه ما قطعنامه می‌دهند، پدیده عجیبی است. آیت‌الله رئیسی ادامه داد: کانادا به عنوان بانی قطعنامه ضد ایرانی از بزرگ‌ترین ناقضان حقوق انسان است که هم حقوق مردم خودش را تضییع می‌کند و هم به پناهگاهی برای مفسدان و تبهکاران تبدیل شده است و باید علیه آن قطعنامه بدهند.

گزارش مقابله با تخلفات در دستگاه قضایی

در این نشست، حجت‌الاسلام عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با تخلفات کارکنان و مرتبطان با دستگاه قضا از جمله وکلای رسمی دادگستری گزارشی ارائه کرد و گفت: در ماه‌های اخیر ۱۲ نفر از کارکنان دستگاه قضا در بخش‌های مختلف به اتهام ارتشا دستگیر شده‌اند. همچنین با ۱۸ نفر از وکلایی که در بخش‌های مختلف قضایی برای اعمال نفوذ در پرونده‌ها با پرداخت رشوه تلاش می‌کردند بازداشت شدند و در همین زمینه یک کارچاق‎کن حرفه‌ای که به صورت علنی در مقابل یکی از مجموعه‌های قضایی فعالیت داشت، دستگیر شد.

رئیس قوه قضائیه در واکنش به این گزارش با تأکید بر لزوم برخورد با افراد فاسد در مجموعه مرتبطان با دستگاه قضا، تصریح کرد: مفسدان باید بدانند که وضعیت برای هر گونه فعالیت ناسالم در قوه قضائیه قرمز است. ما اجازه نمی‌دهیم چهره دستگاه کارآمدی که قضات آن بعضاً به صورت شبانه‌روزی در آن مشغول خدمت هستند و با اجاره‌نشینی و سختی زندگی خود را می‌گذرانند، با این نوع اقدامات موردی به گونه دیگری نشان داده شود. انتظار این است که جریان وکالت خودش نظارت داشته باشد تا فسادی در این مجموعه رخ ندهد. 

در ادامه نشست، حجت‌الاسلام درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز با اشاره به دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر ایجاد واحد واکنش سریع در بخش‌های مختلف نظارتی و قضایی دستگاه قضا برای رسیدگی به موضوعاتی که به‎دلیل برخی حساسیت‌های اجتماعی باید با فوریت پیگیری شوند، اظهار داشت: در جریان بررسی این موضوع مشخص شد که اقدام صورت گرفته از سوی مأموران شهرداری برای تخریب این آلونک، هیچ یک از تشریفات قانونی نظیر کسب مجوز مقام قضایی یا حضور نیروی انتظامی را طی نکرده که این کار واجد وصف کیفری تشخیص داده شده و برخورد قانونی با مقصران حادثه در دستور کار قرار گرفته است.

آغاز بررسی ادعای آزمایش دارو‌های خارجی روی ۳ هزار بیمار ایرانی

وی در ادامه از بررسی «ادعای آزمایش برخی دارو‌های وارداتی روی ۳ هزار نفر از مبتلایان به کرونا در کشور» خبر داد و گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی سازمان بازرسی در یک طرح تحقیقاتی با نظارت سازمان بهداشت جهانی ۳۰ کشور با بیش از ۱۱ هزار بیمار کرونایی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند که تحقیق درباره حضور ایران در بین این کشورها، نحوه عقد قرارداد احتمالی با سازمان بهداشت جهانی و رعایت یا عدم رعایت اصول اخلاق پزشکی از جمله اطلاع بیمار در هنگام تحقیقات، نحوه دریافت و هزینه‎کرد اعتبارات احتمالی مربوط به طرح و شفافیت آن در دستور کار قرار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار