کد خبر: 1028386
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشمر
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشمر از معرفی ۴۰ نفر هنرمند صنایع‌دستی و فعال حوزه گردشگری برای دریافت تسهیلات به کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خبر داد.

رضا یوسفی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشمر بیان کرد: 40 نفر از هنرمندان صنایع‌دستی و فعالان گردشگری برای دریافت تسهیلات به کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی شدند .

وی اظهارکرد: در سالی که از سوی رهبر معظم به نام حمایت از تولید نام‌گذاری شده است، تعداد ۳۵ نفر از صنعتگران صنایع‌دستی در قالب ۱۸ رشته و 5 مورد اقامتگاه ‌بوم‌گردی به ارزش ۲۰ میلیارد میلیون ریال برای دریافت تسهیلات به کمیته امداد شهرستان معرفی شدند. 

وی ادامه داد: تاکنون ۷۰ درصد  طرح‌ها به بانک‌های عامل، معرفی و پرونده تشکیل‌شده است.

وی اظهار کرد: برابر تفاهم‌نامه بین مدیران کل میراث فرهنگی و کمیته امداد خراسان رضوی در خصوص بسته حمایتی از صنایع‌دستی و گردشگری، تلاش کردیم از این فرصت استفاده کنیم  و از صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان با توجه به شرایط شیوع کرونا و رکود بازار در زمینه حفظ مشاغل ایجادشده حمایت ویژه داشته باشیم.

یوسفی به ظرفیت تأسیسات گردشگری و هنرمندان صنایع این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این شهرستان دارای 8 اقامتگاه‌ بوم‌گردی و حدود هزار هنرمند صنایع‌دستی فعال در 157 رشته و زیررشته  است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار