کد خبر: 1028274
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
امروزه می‌توان ادعا نمود که یکی از ملزومات بسیار با اهمیت هر خانه یا محل کار، وجود یک آیفون تصویری است.

رپورتاژ آگهی/ استفاده از آیفون تصویری از گذشته در کشور مرسوم بوده و در حال حاضر نیز به دلیل افزایش آپارتمان نشینی، صرفه جویی در وقت، نیاز به افزایش ایمنی و ... نیاز به آن بیشتر شده است. آیفون تصویری در ابتدا به صورت صوتی و با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی به صورت تصویری با مانیتور سیاه و سفید و اکنون با نمایشگرهای رنگی با وضوح مناسب در بازار عرضه شده است.آیفون تصویری به دلیل داشتن قابلیت­های زیاد، بالا بردن امنیت و کارآمدی بیشتر به نسبت آیفون صوتی بسیار محبوب و پرفروش شده است.

آیفون تصویری از دو بخش پنل زنگ و پنل گوشی و مانیتور تشکیل شده است که به ترتیب پنل زنگ برای خارج از ساختمان و پنل گوشی و مانیتور داخل ساختمان نصب و مورد استفاده قرار می­گیرند. هر آیفون تصویری دارای مشخصات و ویژگی­هایی است که با دانستن آن­ها خرید آیفون تصویری راحت­تر می­شود.

مشخصات آیفون تصویری

در هنگام خرید، خریدار با توجه به بودجه و توان مالی خود به دنبال بهترین و با کیفیت­ترین کالای موجود در بازار است. قیمت گذاری آیفون تصویری همانند سایر محصولات الکترونیکی با توجه به ویژگی­، کارایی و مشخصات آن انجام می­شود. برای درک بهتر این مطلب و آشنایی با ویژگی­های آیفون­های تصویری موجود در بازار به ادامه مطلب توجه داشته باشید.

مشخصات پنل گوشی و مانیتور

آیفون تصویری چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

1. اندازه و ابعاد مانیتور (صفحه نمایش)

مانیتور آیفون تصویری در سایزهای متفاوتی به بازار عرضه شده­است. این مانیتورها در ابعاد 3.5، 4.3، 7 و 10 اینچ وجود دارند. هر چه سایز مانیتور بزرگتر باشد قیمت آن نیز بیشتر می­شود. مانیتورهای سایز 4.3 اینچ از پرفروش ترین پنل­های بازار هستند. تغییر ابعاد این مانیتورها به معنای تغییر وضوح تصویر نیست. شما می­توانید پنلی با مانیتور 4.3 اینچ تهیه کنید که از لحاظ کیفیت و وضوح تصویر با مانیتور 7 یا 10 اینچ برابری کند.

2. داشتن یا نداشتن حافظه

حافظه ­دار بودن آیفون تصویری تکنولوژی دیگری است که به آیفون­های تصویری اضافه شده است. آیفون تصویری­های حافظه­ دار امکان عکس برداری و ضبط صدا و فیلم را دارند. در این آیفون­ها علاوه بر اینکه به صورت دستی می­توانید تصویر جلوی درب را ضبط کنید یا عکس بگیرید می­توانید با تنظیم آن در حالت اتوماتیک، با فشرده شدن زنگ واحدتان از فردی که پشت درب قرار دارد به صورت خودکار عکس یا فیلم بگیرید. این ویژگی باعث افزایش امنیت و ایمنی منزل شما خواهد شد. با داشتن دربازکن تصویری حافظه­دار در صورت نبودن در منزل می­توانید ببینید چه کسانی در نبودتان زنگ منزل شما را زده­اند یا اگر فردی بخواهد می­تواند در نبود شما برایتان پیغام صوتی و تصویری بگذارد.

پنل آیفون تصویری از لحاظ حافظه به سه دسته تقسیم می­شوند. در دسته اول که از لحاظ قیمت پایین­ترین هزینه را دارد هیچ حافظه­ای وجود ندارد. در دسته دوم پنل دارای حافظه داخلی بوده و امکان افزایش آن بوسیله حافظه جانبی وجود ندارد. در دسته سوم که قیمت بالاتری دارد علاوه بر وجود حافظه داخلی امکان افزایش آن با استفاده از حافظه جانبی نیز وجود دارد که امکان ثبت عکس و ضبط فیلم بیشتری را به خریدار می­دهد.

3. لمسی یا دکمه­ای بودن

در گذشته پنل­های گوشی­ها دارای دکمه بودند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی این پنل­ها شباهت بیشتری به تلفن­های همراه پیدا کرده و پنل­های لمسی تولید و عرضه می­شوند و دیگر دکمه­ای بر روی آن­ها دیده نمی­شود. این به معنای حذف شدن پنل­های دکمه­دار نیست وهنوز پنل­های مانیتور دکمه­دار در حال تولید و عرضه هستند که به نصبت پنل­های لمسی ارزان­تر می­باشند.

4. سایر قابلیت­های آیفون تصویری

برخی از آیفون­های تصویری که امروزه تولیدشان رو به افزایش است دارای ویژگی و قابلیت­هایی هستند که برای رفاه و آسایش بیشتر تعبیه شده­اند.

اخیرا شرکت­ها درصدد ساخت آیفون­های تصویری به هوشمندی تلفن همراه هستند که به کمک آن­ها تصویر و صدای فردی که زنگ را فشرده برای موبایلتان ارسال خواهد شد.

به عنوان نمونه دیگر می­توان به امکان دایورت کردن زنگ یک واحد بر روی زنگ واحد دیگر اشاره کرد. بدین معنا که کنترل آیفون تصویری منزتان را در صورت رضایت واحد دیگر و در نبودتان به یکی از واحدهای همسایه سپرده و آن را دایورت کنید تا با فشرده شدن زنگ واحدتان، همسایه شما بتواند درب را برای فرد مد نظر باز کند.

در هنگام خرید آیفون تصویری در نظر داشته باشید، هرچه امکانات و ویژگی­های آیفون تصویری بیشتر و به روزتر باشد هزینه آن نیز به تبع بیشتر خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی­های جدید آیفون تصویری امکان ارسال پیامک یا برقراری تماس تصویری با دیگر واحدها است که به راحتی می­توانید برای بیان مطلبی به سایر همسایه­ها بدون نیاز به خروج از منزل یا برقراری تماس تلفنی، از آیفون تصویری داخل منزلتان استفاده کنید.

آیفون تصویری چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

مشخصات پنل زنگ آیفون تصویری

پنل زنگ آیفون تصویری به صورت کلی به دو دسته دیجیتال و آنالوگ تقسیم می­شوند.

پنل زنگ آیفون تصویری آنالوگ همانند پنل­های قدیمی است یعنی برای هر واحد یک زنگ با شماره خاص وجود دارد که با فشردن آن، زنگ واحد مربوطه به صدا در می­آید و تصویر فرد به روی صفحه نمایش قابل مشاهده است. آیفون تصویری آنالوگ برای مجتمع­های مسکونی بزرگ کارایی ندارد و بیشتر مناسب آپارتمان­هایی است که تعداد واحدهای آن زیاد نباشد.

آیفون تصویری دیجیتال به جای داشتن زنگ به تعداد واحدها و مشخص بودن زنگ برای هر واحد دارای یک پنل کدینگ است که برای به صدا درآوردن زنگ واحد موردنظرتان باید کد آن واحد را بدانید. پس از وارد کردن باسد دکمه تایید را که در پنل­های تولیدی شرکت­های مختلف متفاوت است بفشارید تا زنگ واحد به صدا در آمده و تصویر شما بر روی آیفون نمایش داده شود.

در ادامه مطلب به مشخصات و ویژگی­های مهم پنل زنگ که در هنگام خرید آیفون تصویری نیاز است به آن­ها توجه شود ذکر شده است.

کیفیت دوربین
داشتن دید در شب مناسب
استحکام بدنه
شناختن بهترین برندهای تولید کننده آیفون تصویری

یکی از مهمترین مواردی که در هنگام خرید ایفون تصویری باید به آن توجه نمود برند و شرکت تولید کننده است. هم اکنون در کشور ما شرکت­های معتبری همچون سیماران، تابا، تکنما، الکتروپیک، سوزوکی و ... در حال تولید آیفون تصویری هستند که از لحاظ کیفیت و کارایی با برندهای خارجی نظیر کوماکس قابل رقابت هستند.

در بین آیفون­های تصویری ایرانی، محصولات شرکت سیماران به دلیل داشتن تنوع زیاد و همچنین آپشن­های متفاوت، در قیمت­های متنوع و مناسب برای هر قشری عرضه می­شود.

قابلیت باز کردن جک پارکینگ توسط آیفون تصویری

یکی دیگر از امکاناتی که آیفون تصویری دارد قابلیت باز کردن جک پارکینگ است. این قابلیت که به طور خاص در برخی انواع ایرانی آن یافت می شود، این امکان را فراهم می آورد که تنها با فشردن یک کلید بر روی مانیتور، ورودی پارکینگ باز شود. یک خروجی در پشت مانیتور قرار گرفته است که برای اتصال به مدار جک درب پارکینگ به کار می رود.

آیفون تصویری چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار