کد خبر: 1028133
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
بانک جهانی اعلام کرد: آلودگی هوا سالانه ۲/ ۶‌میلیارد دلار به تهرانی‌ها خسارت وارد می‌کند که سرانه این عدد، حدود ۳۰۰دلار خسارت برای هر نفر در سال است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: دبیر کمیته فنی صدور مجوز‌های خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نسبت فرسوده‌ای خودرو و میزان کارکرد خودرو تقریباً مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده عمر مفید یک خودرو است که این موضوع روی آلودگی هوا بسیار تأثیرگذار است. بهزاد اشجعی با اشاره به خسارت مالی ناشی از آلودگی هوا می‌گوید: بنا بر گزارش بانک جهانی، آلودگی هوا سالانه ۲/ ۶‌میلیارد دلار به تهرانی‌ها خسارت وارد می‌کند.

دبیر کمیته فنی صدور مجوز‌های خودرویی بیان کرد: سرانه این عدد، حدود ۳۰۰دلار برای هر نفر در سال است. به عبارت ساده‌تر، به یک خانواده تهرانی چهار نفره سالی هزارو ۲۰۰ دلار معادل حدود ۱۴‌میلیون تومان ضرر ناشی از آلودگی هوا وارد می‌شود. این خانواده اگر از ناوگان عمومی استفاده و از کاتالیست خودروی خود مراقبت کند، هزینه کمتری خواهد پرداخت، پس بهتر است سهم خود را در کاهش آلودگی هوا ایفا کنیم تا متوجه ضرر ناشی از آلودگی هوا نشویم.

اشجعی آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا را به خبرگزاری میزان توضیح داد: در کل کشور هم خسارت ناشی از آلودگی هوا را بررسی کنیم ۵/ ۷‌میلیون دلار در یک سال به کشور خسارت وارد می‌کند و همچنین حدود ۳۰ تا ۳۶‌هزار سالانه مرگ و میر داریم که فقط به خاطر آلودگی هوا این اتفاق می‌افتد. اگر همین آمار را با آمار مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا برآورد کنیم، از زمان شیوع کرونا تا به امروز حدود ۴۰‌هزار نفر هستند که به خاطر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. وی عنوان کرد: در واقع هر خودرویی که پیمایش آن به ۲۰۰‌هزار یا ۲۵۰‌هزار کیلومتر رسیده باشد، آن استاندارد اولیه خود را از دست داده است و به طور کلی اگر سالی ۲۰‌هزار پیمایش داشته باشد، طی ۱۰ تا ۱۲سالگی به حالت فرسودگی خود می‌رسد و نیاز به بررسی‌های دقیق‌تری را دارد، به صورتی که قطعات آن تخریب شده و استاندارد‌های لازم آن افت کرده است ولی در حال حاضر در کشور ما سن فرسودگی خودروی شخصی ۲۰سالگی در نظر داشته شده است. در اصل تعریف از فرسودگی معادل اسقاطی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار