کد خبر: 1028132
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
شهرداری تهران مکلف شد همه معابر منتهی به مدارس استثنایی را برای بهبود شرایط دانش‌آموزان معلول مناسب‌سازی و دسترس‌پذیرتر کند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور در چهاردهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور گفت: ایجاد شرایط لازم برای سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و ساختمان‌های جدید در دست احداث، ایجاد شرایط مناسب برای تلفیق اجتماعی افراد دارای معلولیت و عدم ایزوله کردن آنها، آموزش فرهنگ مناسب‌سازی و طرز مواجهه با افراد دارای معلولیت در آموزش و پرورش و استفاده از امکانات آموزشی و تکنولوژی‌های نوین برای افراد دارای معلولیت از دیگر مصوباتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر ستاد هماهنگی مناسب‌سازی کشور خاطرنشان کرد: به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس توصیه شد که رعایت ضابطه ۲۴۶ نظام فنی و اجرایی مشاوران و پیمانکاران را در همه فعالیت‌های عمرانی اعم از احداث یا انجام تعمیرات از محل اعتبارات دولتی یا مشارکت خیرین الزامی کند و بر حسن اجرای ضوابط نوسازی نظارت داشته باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: همچنین همه مدارس دولتی و غیردولتی ملزم شدند طی یک برنامه زمانبندی کوتاه‌مدت و میان‌مدت، کلاس‌ها و کارگاه‌ها و کتابخانه‌ها و حیاط مدرسه و سرویس‌های بهداشتی را جهت دسترس‌پذیری معلولان مناسب‌سازی کنند، ضمن اینکه با تأکید وزیر آموزش و پرورش، اردوگاه فرهنگی، آموزشی و تربیتی تحت پوشش این وزارتخانه ملزم شدند که جهت دسترس‌پذیری دانش‌آموزان معلول مناسب‌سازی شوند.

قبادی‌دانا خاطرنشان کرد: در این جلسه شهرداری تهران مکلف شد همه معابر منتهی به مدارس استثنایی را مناسب‌سازی کند، البته بسیاری از این معابر از قبل مناسب‌سازی شده و شهرداری جهت تکمیل آن اقدام می‌کند که معاون عمرانی شهرداری در جلسه این تکلیف را پذیرفتند. همچنین قرار بر این شد که از طریق معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور هم اقدام مشابه توسط شهرداری‌های سراسر کشور در سایر شهر‌ها برای مناسب‌سازی معابر منتهی به مدارس استثنایی صورت گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار