کد خبر: 1028040
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
"یاداشت"

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، خانم شهزاد بهادری کارشناس حوزه خبر و رسانه در یاداشت انتقادی می نویسد ؛مهندس مرتضی افروزی مدیر آزاد سازی و املاک شهرداری اصفهان بر اثر سقوط در ساختمان جهان نما اصفهان در گذشت!! ؟؟

فوت نوجوان ۱۲ ساله اصفهانی و قهرمان واترپلو به دلیل برق گرفتگی در تابستان ۹۹ به دلیل اتصالی لامپ های زیرگذرگاه سی و سه پل  و بی‌توجهی پیمانکار مربوطه ،به کما رفت و فردای  آن روز فوت پرهام نوجوان رقم خورد.!!

آتش نشان جوان وخدوم سازمان اتش نشانی شهرداری اصفهان در حین انجام مانور در روز آتش نشانی به دلیل سقوط از ساختمان چند طبقه به دلیل جانمایی نادرست تشک نجات  در جا متلاشی وفوت کرد.

۲۸ آبان ۹۹، مهندس مرتضی افروزی، مدیر آزادسازی و املاک شهرداری اصفهان مردی که در چند دوره  با شهرداران مختلف اصفهان همکاری داشت و یک دایره المعارف زنده طرحهای کلیدی پایتخت فرهنگ کشوربود، به دلیل  سقوط در حین بازدید از ساختمان جهان نما جان خود را از دست داد!

 راستی مرگ در کشورما اینقدر بی اهمیت شده است  که به همین سادگی وبی  دلیل نخبگان ؛کارشناسان وپیمانکاران وقهرمانان شهردر سکوت مسئولین می میرند!!

نه ؛مردم شهر باید بدانند بعضی از پیمانکاران سفارشی کار نا بلد و تازه ازراه رسید ه شهرداری اصفهان بخاطر قرابت ؛ یا مسائل دیگر« رانتی» بیش از آنچه که فکرش را بکنند به وجدان شان وجامعه  بدهکار شد ه ا ند.

سال گذشته  در جشن عید قربان تیم حراست بخش خصوصی شهرداری که گویی با فعالیت رسانه‌ای و عکاسان آشنا نبودند  و معلوم نبود با سفارش چه کسی از کدام راه  به شهرداری راه پیدا کرده اند و بر صندلی خدمت تکیه مَشتی زده اند !! آنان حسابی از خجالت بچه‌های عکاس درآمدند و بی‌دلیل دوربین عکاسان را شکستند و چند بادمجان سیاه را زیر چشمان این رزم آوران خط مقدم خبر در صورتشان به عنوان عیدی به یادگار گذاشتند!!

اتفاق ها و خبرهای ناگوار و جبران ناپذیر پی‌درپی وروزانه  در خصوص اهمال کاری  پیمانکاران و دست انداران شهرداری اصفهان نشان از بی درایتی وعدم مدیریت صحیح در شهرداری میدهد  ویک جای کار بدجوری می لنگد!

جای سوال است !!چگونه پیمانکارانی که با کمترین اصول ایمنی در کار آشنایی ندارند توانستند ازفیلترهای ورودی شهرداری دربرنده شدن مناقصات  به دست آورند؟

چگونه می شود که هنگام ساخت یک ساختمان معمولی در سطح شهر ،پیمانکار؛ مهندس و ناظر و... می بایست تمام مراحل ایمنی کار را با هزینه های بالا برای کارفرما ریز کنند و تا ایمنی کامل اجرا نشود او حق شروع کار را ندارد !!؟؟ ولی در یک ساختمان مشهور و مربوط به شهرداری ،حداقل‌های ایمنی رعایت نشده و با این که  پیمانکار قطعا میدانسته بازدیدی انجام می شود ؛حفاظی  برای حضور میهمانان در نظر نگرفته  است؟ ومرگ افراد را به عنوان اینکه این بازید چند دقیقه بیشتربه طول نمی انجامد ؛ هزینه حفاظ را به مرگ بازدید کننده گان ترجیح داده؟؟!!!

چگونه می شود مردی که نیمی از عمرش را در بازدید از پروژه‌های نیمه تمام سپری کرده در حین یک  بازدید ساده سقوط کند و جانش را به دلیل حضور  یک پیمانکار بی کفایت سفارش شده از دست بدهد؟

جناب  شهردارپایتخت فرهنگ و تمدن کشور ایران ، مردم اصفهان چقدر دیگر باید تاوان بی کفایتی یکسری پیمانکاران سفارشی را که به صورت رابطه و  خط و خط بازی اتوبوسی وارد شهرداری شده اند را بدهند؟؟!!

چند قربانی دیگر نیاز است تا وجدان خفته شما وبعضی ها بیدار شود؟ کی باید یک بازنگری ساده به روی پرونده پیمانکاران شهرداری انجام گیرد؟؟

دیگر حالا میطلبد تا یک کمیته حقیقت یاب  در مورد کلیه پیمانکارانی که با شهرداری اصفهان کار می کنند تحقیق و تفحص نمایند و در خصوص صلاحیت های حضرات، شفاف سازی شود که کجا و چند سال و در کدام پروژهای فاخر فعالیت می کرده اند!!

بدون شک ورود به این موضوع، صدای تشت .....را برای بعضی ها در پی خواهد داشت.

شهزاد - بهادری

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر