کد خبر: 1027776
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
طبق یک نظرسنجی جدید، حدود نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند رئیس‌جمهور این کشور باید فوراً شکست انتخاباتی در مقابل رقیب دموکرات خود را بپذیرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: نظرسنجی «پولیتیکو و مورنینگ کانسالت» در ایالات متحده نشان داد ۴۶ درصد رای‌دهندگان ثبت‌نامی معتقدند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا باید فوراً نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ را بپذیرد، در حالی که ۳۲ درصد گفتند در صورتی که وی نتواند از ادعاهای خود درباره تقلب گسترده در انتخابات دفاع کند باید فوراً شکست را بپذیرد.

تنها ۱۲ درصد در این نظرسنجی گفتند رئیس‌جمهور آمریکا در هر صورت نباید نتیجه را بپذیرد و نه درصد گفتند در این خصوص نظری ندارند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، نتایج همچنین تضاد قابل توجهی را در بین نظرات رای‌دهندگان دموکرات و جمهوری‌خواه نشان داد، در بین طرفداران حزب جمهوری‌خواه هم اختلاف نظر درباره رفتار ترامپ دیده می‌شد.

هفتاد و دو درصد دموکرات‌ها در مقابل ۱۶ درصد جمهوری‌خواهان گفتند ترامپ باید فوراً نتیجه انتخابات را که «جو بایدن» را پیروز نشان می‌دهد، بپذیرد. در میان جمهوری‌خواهان، ۴۸ درصد گفتند ترامپ باید در صورتی که نتواند ادعای تقلب را ثابت کند، پذیرای نتیجه باشد. یک چهارم رای‌دهدگان ثبت نام شده در انتخابات آمریکا از حزب جمهوری‌خواه هم گفتند مهم نیست چه اتفاقی رخ می‌دهد، او نباید نتیجه را بپذیرد.

این نظرسنجی با شرکت هزار و ۹۹۴ رای‌دهنده ثبت‌نامی بین ۱۳ تا ۱۶ نوامبر (۲۳ تا ۲۶ آبان) با حاشیه خطای دو درصد انجام شد. نظرسنجی مذکور با هدف افکارسنجی مردم آمریکا در میانه بحران انتخاباتی این کشور و امتناع رئیس‌جمهور آن از پذیرش شکست در انتخابات و کارشکنی در روند انتقال قدرت انجام شد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی به دست آورده است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد. 

با وجود اینکه برخی رسانه‌های آمریکایی با توجه به آرای شمارش شده الکترال، بایدن را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا معرفی کرده‌اند، اما تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح کرده است. این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار