کد خبر: 1027693
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
قمه‌کش‌های آزاد راه تهران - شمال به خط شدند
رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت جزئیات حادثه قمه‌کشی در آزاد‌راه تهران - شمال را شرح داد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار علی ذوالقدری توضیح داد: چند روز گذشته تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد سرنشینان یک خودرو در حال عبور از آزاد‌راه تهران - شمال بودند، سرنشینان خودروی دیگری را تهدید می‌کردند. بررسی‌های پلیس در این باره نشان داد که در جریان حادثه یک دستگاه خودروی پژو‌۲۰۶ نقره‌ای رنگ هنگام تردد در آزاد‌راه تهران - شمال با خودروی متهمان که یک دستگاه پراید بود آینه به آینه شد. سرنشینان پراید، اما در واکنش به این اتفاق با سلاح سرد سرنشینان خودروی پژو‌۲۰۶ نقره‌ای را تهدید کرده و تلاش کردند خودروی آن‌ها را متوقف کنند. همزمان خودروی تویوتای دیگری که سرنشینانش از دوستان سرنشینان خودروی پژو ۲۰۶ نقره‌ای بودند، توسط متهمان متوقف شد که متهمان با قمه به این خودرو آسیب وارد کردند. سردار ذوالقدری گفت: به دنبال انتشار کلیپ ماجرا در شبکه‌های اجتماعی مأموران پلیس امنیت کمتر از یک ساعت عاملان حادثه را شناسایی کرده و شش‌نفر از آن‌ها بازداشت شدند. رئیس پلیس امنیت تهران گفت: پلاک یکی از خودرو‌ها جعلی بود و متهمان به دنبال تصادف یا برخورد ساختگی برای متوقف کردن خودرو‌ها و انجام اقدامات مجرمانه بودند که در مخفیگاهشان حوالی شهر‌قدس بازداشت شدند. متهمان در بازجویی‌های اولیه به جرم ارتکابی اعتراف و علت آن را خودنمایی و ایجاد مزاحمت اعلام کردند.

حادثه از زبان راننده تویوتا

راننده خودروی تویوتا در توضیح حادثه گفت: شب حادثه من سوار خودروی تویوتا و دوستانم سوار خودروی پژو‌۲۰۶ در حال عبور از آزاد‌راه تهران-شمال بودیم که بین ما فاصله‌ای ایجاد شد و دوستانم جلوتر از من در حال حرکت بودند. مدتی که گذشت متوجه شدم که خودروی دوستم برعکس مسیر در حال حرکت است. همچنین دیدم که یک خودروی پراید در حال تعقیب کردن خودروی دوستم است که من کنار مسیر توقف کردم و مدام با دوستم تماس گرفتم که تلفن همراهش مشغول بود. راننده خودروی پراید کمی جلوتر از تعقیب خودروی دوستم دست برداشت و به طرف خودروی من رانندگی کرد. آن‌ها وقتی رسیدند توقف کردند و با قمه به سمت ماشین من حمله کردند. خواستند با تهدید وارد شوند که موفق نشدند با این حال شیشه‌های ماشینم را شکستند که موفق به فرار از دست آن‌ها شدم.

شاکی ادامه در توضیح علت ماجرا هم گفت: خودروی پراید با خودروی پژو ۲۰۶ دوستم آینه به آینه شده بود که حادثه منجر به شکستن آینه خودروی دوستم شده‌بود. هر چند دوستم اصرار داشته که خسارت را می‌دهد، اما سرنشینان با قمه‌کشی حادثه را رقم زدند.

فرجام ساختار شکنی‌های مجازی

در چند روز گذشته کلیپ‌هایی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده که انتشار آن نگرانی‌های عمومی را به همراه داشته‌است. انتشار کلیپ حادثه تهران - شمال سبب شده بود تا بسیاری از شهروندانی که قصد عبور از این مسیر را داشتند، ابراز نگرانی کنند. در حادثه‌ای دیگر که در چندروز گذشته انتشار کلیپ آن جنجال به پا کرده بود، راننده یک خودرو از دو کودک فال فروش خواسته‌بود مرتکب رفتار غیراخلاقی شوند تا به آن‌ها پول بدهد.

این اتفاق‌و اتفاق‌های مشابه همواره در حال بروز است و تجربه نشان داده‌است که متهمان آن بازداشت شده و اقتدار پوشالی‌شان در اداره پلیس شکسته می‌شود. بنابراین افرادی که قصد ساختارشکنی در جامعه را دارند باید آگاه باشند که دست زدن به رفتار پرخطر پیامد‌های دشواری را برایشان به همراه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار