کد خبر: 1027611
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
فوق تخصص آلرژی گفت:آلودگی هوا علائم و شدت درگیری کرونا و صدمه‌ای که می‌زند را بیشترمی‌کند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مرتضی فلاح‌پور، فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره «ارتباط آلودگی هوا و افزایش احتمال ابتلا به کرونا»، اظهار داشت: آلودگی هوا در پاییز وزمستان به اوج خود می‌رسد، اما فقط مخصوص این دو فصل نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه با شیوع کرونا روبرو هستیم، این موضوع اهمیت دو چندانی پیدا کرده است. اکنون مدت زمان زیادی از عمر کووید ۱۹ نمی‌گذرد؛ در نتیجه اطلاعات ما در خصوص اینکه آلودگی هوا چه مقدار می‌واند تاثیر داشته باشد ناقص است.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی اضافه کرد:، اما آنچه می‌دانیم این است که بدون توجه به اینکه کرونا بیاید و موثر باشد، سالهاست آلودگی هوا خود قربانی می‌گیرد؛ البته آلودگی هوا فقط ریه را در گیر نمی‌کند، بلکه می‌تواند روی پوست، سیستم عصبی، قلبی و ریوی تاثیر گذارد.

فلاح پور متذکر شد: آلودگی هوا می‌تواند بیماری زمینه‌ای افرادی که بیماری ریوی دارند را بدتر کند؛ یعنی اگر فردی آسم دارد، یا فردی بیماری ریوی زمینه‌ای دارد، آن را بدتر و علامت دار می‌کند.

وی ابراز داشت: حتی کسانی که بیماری زمینه‌ای هم ندارند، اگر میزان آلودگی هوا از یک حدی بگذرد، می‌تواند به ریه آن‌ها هم آسیب برساند؛ در نتیجه اگر به فرض کرونا هم نبود، خود آلودگی هوا تاثیرات زیادی روی ریه، چه افرادی که از قبل ریه سالم داشتند و چه افرادی که ریه ناسالم داشتند می‌گذارد.

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی یادآور شد: از طرف دیگر، ویروس کرونا از نقاط اصلی که هدف گیری می‌کند ریه است؛ بنابراین اگر ریه‌ای در اثر آلودگی هوا صدمه ببیند، این یک بار و فشار اضافه‌تر می‌شود؛ در نتیجه این موضوع، آلودگی هوا علائم و شدت درگیری ویروس کرونا و صدمه‌ای که می‌زند را بدتر کرده و آسیب بیشتری وارد می‌کند.

فلاح پور افزود: از این جهت خیلی مهم است تا یکی از راه‌هایی که می‌توانیم علائم کرونا را کاهش دهیم، این است که از حضور در محل‌هایی آلودگی هوا وجود دارد، خودداری و پرهیز کنیم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار