کد خبر: 1027478
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه دولت ریالی جهت بهبود وضعیت ناوگان اتوبوسرانی و مترو کمک نکرده است، گفت: کرونا باعث شد هر ماه ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به حمل و نقل عمومی تهران وارد شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره وضعیت اتوبوس‌های پایتخت اظهارداشت: دولت‌های گذشته هر کدام حدود دو هزار دستگاه اتوبوس در دوره خود خریداری کرده و به شهرداری تهران تخصیص دادند و تنها دولتی که مصوبه خوبی در این زمینه داشته، اما هیچ اتفاقی در این بخش نیفتاده است، دولت فعلی بوده است.

وی با بیان اینکه اتوبوسرانی با بحران مواجه است، گفت: تا کنون ریالی از اعتبار‌های در نظر گرفته شده جهت مقابله با کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی برای توسعه حمل و نقل عمومی و یا به طور کلی شهرداری اختصاص داده نشده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: مجموعه شهرداری همراه وزارت بهداشت در حال خدمت‌رسانی به شهروندان در حوزه‌های مختلفی همچون حمل و نقل عمومی و بهشت زهرا و یا سازمان پسماند است، ولی بودجه‌ای از سوی دولت به آن اختصاص داده نشده است.

وی گفت: به دلیل شیوع کرونا در هر ماه فقط حمل و نقل عمومی شهرداری تهران حدود ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت دیده و می‌بیند و متاسفانه تاکنون ریالی از سوی دولت برای جبران خسارت و همچنین خرید اتوبوس و یا تأمین واگن پرداخت نشده در حالی که دولت در این قضیه تکلیف قانونی دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تصریح کرد: بسیاری از اتوبوس‌های پایتخت فرسوده و عمر بالای ۱۰ سال دارند و باید تمهیدات لازم جهت رفع این مشکلات انجام شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار