کد خبر: 1027263
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: این استان بعد از استان‌های تهران و اصفهان رتبه سوم را در برخورداری از شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و این شرکت‌ها در استان تاکنون رشد بسیار مناسبی داشته‌ و به توفیقات زیادی دست یافته‌اند.

 علی رسولیان در مراسم رونمایی از دستگاه تمام اتوماتیک تصفیه شیمیایی آنلاین روغن ترانسفورماتور در مشهد با اشاره به وجود ۲۶۰ شرکت دانش بنیان و ۶۵۰ واحد فناور در خراسان رضوی اظهار کرد: شرکتهای دانش بنیانی که مانند چنین دستگاهی را ساخته و در سطح بین‌المللی مطرح شده اند باید از حمایتهای دولت برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: امروزه کشورمان با فشارهای خارجی زیادی مواجه شده است که بخش تولید داخلی را تحت تاثیر قرار داده و تلاش دشمن هم بر این مهم متمرکز شده است که تولید داخلی را متوقف کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: در صورتی که بتوان بخش تولید داخلی را تقویت و گسترش داد قادر خواهیم بود با تحریم‌های ظالمانه مقابله کنیم و به راحتی آنها را پشت سر گذاریم.

رسولیان افزود: بخش تولید، نیازمند زیرساختهایی از جمله مواد اولیه و انرژی است و اگر بتوان با توجه و حمایت ویژه از شرکتهای دانش بنیان، نیاز کشور به واردات مواد اولیه را به حداقل رساند می‌توان بر تحریم‌ها غلبه کرد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی، اولویت خراسان رضوی حمایت از شرکتهای دانش بنیانی است که با ارایه محصول خود بتوانند در سطح بین المللی مطرح شوند و مواد اولیه بخش تولید و نیازمندیهای این بخش از جمله برق را تامین کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: امسال نمایشگاهی از "نیازمندیهای ساخت داخل" در مشهد برپا شد تا هم مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید که وارداتی و کشور به آن نیازمند است و هم شرکتهایی که توان تولید مواد اولیه مزبور را دارند و می‌توانند با مطالعه، زمینه تولید آن را فراهم کنند، شناسایی شوند تا بتوان این دو بخش را به هم متصل و تولید داخل را تقویت کرد.

رسولیان افزود: در واقع نمایشگاه توانمندیهای تولید داخل در سال جاری فرصتی برای اتصال بین بخش تولیدی و بخش علمی استان بود تا از وابستگی کشور به واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز بخش تولید کاسته شود.

وی ادامه داد: مصرف برق صنعتی خراسان رضوی در سال گذشته ۱۰ درصد رشد کرد و این امر، رشد بخش صنعتی خراسان رضوی را نشان می‌دهد لذا توجه شرکت برق در مراعات حال صنعتگران در دریافت هزینه‌های مصرف ضروری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در کنار برخی از واحدهای صنعتی که به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، قادر به پرداخت به موقع هزینه مصرف برق خود نیستند و نیازمند یاری شرکت برق هستند واحدهای صنعتی که در تامین هزینه‌های خود مشکلی ندارند باید هزینه مصرف برق خود را به موقع پرداخت کنند.

رسولیان افزود: رشد صنعت در خراسان رضوی و پیشبرد طرحهای سرمایه‌گذاری در این بخش نیازمند تامین برق بیشتری است و شرکت برق باید در این زمینه یاریگر بخش صنعت باشد.

وی با اشاره به توان بالای تولید برق در استان ادامه داد: فرصت خوبی است که از ظرفیت بالای تولید برق در استان بهره بگیریم و آن را به کشورهای همجوار که به برق ایران نیازمند هستند صادر کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار