کد خبر: 1027161
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با بیان اینکه آزادی زندانیان طالبان نتیجه مطلوبی در کاهش خشونت نداشته، تاکید کرد در صورت به ‌بن‌بست رسیدن مذاکرات، مردم این کشور آماده جهاد و دفاع هستند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «عبدالله عبدالله»، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت که آزادی زندانیان طالبان به امید «توقف جنگ و کاهش خشونت» هم‌زمان با آغاز گفت‌وگوهای صلح انجام شد، اما نتیجه مطلوب به دست نیامد.

وی روز شنبه، بیست‌وچهارم آبان، در نشست با شماری از فعالان حقوق زن در هرات گفت: جنگ افغانستان باید پایان می‌یافت و آزادی زندانیان طالبان بخشی از تلاش‌ها برای پایان جنگ در کشور بود، اما متأسفانه نتیجه نداد.

عبدالله در واکنش به پیشبرد مذاکرات از «موضع ضعیف» توسط تیم مذاکره‌کننده افغانستان، افزود: صلح باید «باعزت و پایدار» باشد و صلحی که در آن «عزت و پایداری» نباشد قابل پذیرش مردم نخواهد بود.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان خطاب به شهروندان این کشور گفت: مطمئن باشید که در مذاکرات صلح با عزم و اراده جدی هیات دولت تلاش می‌کند و در هر صورت اجازه نمی‌دهیم تا با سرنوشت مردم معامله ای صورت گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: در صورتی که مذاکرات صلح افغانستان به بن‌بست برسد و امکان صلح میان دولت و طالبان نباشد، آنگاه افغان‌ها همانگونه که در دوران جهاد و مقاومت با دشمنان و متجاوزین برخورد کردند آماده دفاع از افغانستان خواهند بود.

پیش از این، منابع معتبر به نقل از زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه ایالات متحده آمریکا در افغانستان، گفته بودند که او «توقف یا کاهش خشونت‌ها» هم‌زمان با آغاز گفت‌وگوهای صلح را تضمین کرده است.

پس از آغاز گفت‌وگوهای بین الافغانی در دوحه قطر خشونت در افغانستان به شدت افزایش یافته و طالبان در سرتاسر این کشور حملاتی را علیه مواضع نیروهای امنیتی و مردم غیرنظامی انجام داده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار