کد خبر: 1027126
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
مدیر کل استاندارد اردبیل:
مدیر کل استاندارد اردبیل گفت: به منظور پیشگیری از بروز حوادث ناگوار، باید در هنگام خرید وسایل گازسوز، به نشان استاندارد توجه شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، هاشم علایی از اجباری شدن استانداردسازی  بخار ی های نفت سوز و گاز سوز خبرداد و اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و استفاده مردم از وسایل گرمازای گازسوز، استفاده از وسایل گاز سوز دارای نشان استاندارد و رعایت نکات ایمنی جهت پیشگیری از حوادث احتمالی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه استاندارد بخاری های نفت سوز و گاز سوز اجباری بوده، یادآور شد بخاری های گازسوز بایستی مجهز به سنسور حساس به کاهش اکسیژن ODS (وسیله ای است که اگر اکسیژن اتاق به کمتر از 18درصد برسد بخاری را خاموش کند) و سنسور حرارتی (وسیله ای که اگر به دلایلی مانند مسدود بودن مسیر دودکش ، محصولات احتراق به درون اتاق برگردد، بخاری را خاموش می کند) باشد.

مدیر کل استاندارد اردبیل  گفت: استفاده از بخاری های بدون دودکش در محل های بسته و کوچک مانند اتاق خواب، حمام و مکان هایی که دارای تهویه مناسب نیستند، منجر به بروز حوادث ناگوار می شود

 علایی بیان کرد: شیلنگ های لاستیکی که به عنوان رابط لوله کشی گاز شهری به وسایل گازسوز مورد استفاده قرار می گیرند نیز باید دارای نشان استاندارد باشند.

 وی افزود: رعایت کلیه موارد ایمنی از جمله کنترل و بررسی کانال دودکش و کلاهک دودکش در انتهای کانال، از نظر باز بودن کانال جهت خروج گازهای احتراق، الزامی است.

مدیر کل استاندارد اردبیل  تصریح کرد: به منظور جلوگیری از استفاده بخاری های نفت سوز و وسایل گازسوز غیر استاندارد در مدارس، مکاتباتی با اداره کل آموزش و پرورش استان و نوسازی مدارس صورت گرفته تا از بخاری های استاندارد مجهز به سنسور حساس به کاهش اکسیژن و سنسور حرارتی در مدارس استان استفاده نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر