کد خبر: 1026983
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
از زمان امضای توافقات سازش میان رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی و آفریقایی فروش تسلیحات به امیرنشین‌های خلیج فارس به میزان خیره‌کننده‌ای افزایش یافته است.
 
سرویس بین الملل جوان آنلاین: از زمان اعلام توافق‌های تازه صلح با کوشش دولت «دونالد ترامپ» بین اسرائیل با امارات متحده عربی و بحرین، و اعلام آمادگی سران دولت انتقالی سودان برای عادی‌سازی رابطه با تل آویو، فروش تسلیحاتی به امیرنشین‌های خلیج فارس به میزان خیره‌کننده‌ای افزایش یافته و تدارکات برای معاملات تسلیحاتی بیشتر در آینده نزدیک نیز در حال انجام است.

بر اساس این گزارش آمریکا تنها در یک هفته بعد از انتخابات ریاست جمهوری قراردادهایی به مجموع ۳۳ میلیارد دلار برای فروش جنگنده و انواع تسلیحات به امیرنشین‌های همسایه جنوبی ایران در خلیج فارس را نهایی کرد.

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه ۲۰ آبان رسماً فروش تسلیحاتی کشورش به امارات شامل ۵۰ فروند جنگنده اف -۳۵ را به کنگره اطلاع داد. ارزش این معامله ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

وزارت دفاع آمریکا نیز این هفته از معاملات فروش جنگنده به عربستان و قطر خبر داد.

به نوشته نشریه امور نظامی «جینس دیفنس»، شرکت بوئینگ دو قرارداد کلان ساخت جنگنده برای عربستان به ارزش ۱۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار دریافت کرده است.

خبر معاملات جدید آمریکا با امارات و سعودی با سفر «الیوت آبرامز» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا به ریاض و ابوظبی و گفتگوهای او با سران سعودی و امارات در خصوص ایران تقارن یافت.

آبرامز در چارچوب تور منطقه‌ای، پس از سفر رسمی سه روزه به اسرائیل و مذاکره با سران این کشور در مورد ایران، به ریاض رفت و روز ۲۲ آبان با حضور در ابوظبی، هم‌پیمان جدید صلح با اسرائیل، این تور را به پایان برد.

رسانه‌های اسرائیل که همواره به معاملات تسلیحاتی با کشورهای عرب و اسلامی حساسیت زیاد نشان داده‌اند، گزارش داده‌اند که آمریکا در معامله جدید با عربستان، قطر و امارات در کنار فروش جنگنده‌های مدرن، انواع تسلیحات و تجهیزات پیشرفته در اختیار آنها می‌گذارد در حالی که تا کنون، آمریکا این نوع جنگنده‌ها و تجهیزات را تنها به اسرائیل داده است.

به نوشته یدیعوت آحارونوت، درخواست قطر نیز از آمریکا برای خرید جنگنده‌های اف -۳۵ پیشاپیش به پنتاگون ارائه شده است.

رژیم صهیونیستی که سران آن شامل بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، و بنی گانتز وزیر جن، با معاملات جدید تسلیحاتی آمریکا با امارات آشکارا مخالف بودند، چندی پیش با صدور بیانیه رسمی، از این مخالفت خود عدول کردند.

بیانیه مشترک بنیامین نتانیاهو و بنی گانتز در خصوص دست شستن از مخالفت با معاملات تسلیحاتی آمریکا و امارات در روزی انتشار یافت که رئیس‌جمهور آمریکا با انجام گفتگوی تلفنی با «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای انتقالی سودان، «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، موافقت سران سودان با عادی‌سازی با اسرائیل را اعلام کرد.

رسانه‌های اسرائیل مدعی بودند که پایان دادن به مخالفت‌های نتانیاهو-گانتز با فروش جنگنده‌های آمریکا به امارات، پیش‌شرط اعلام بشارت برای آمادگی سودان عادی‌سازی رابطه با اسرائیل بوده تا اسرائیل به سومین توافق صلح در کمتر از سه ماه، نزدیک شود.

یووال اشتاینیتز وزیر انرژی رژیم، روز پنجشنبه ۲۲ آبان در گفت‌وگو با رادیوی ارتش در تل‌آویو در پاسخ به پرسش‌هایی که دولت کنونی اسرائیل سنت‌شکنی کرده و امکان وجود پیشرفته‌ترین جنگنده‌ها، تسلیحات و بمب‌ها را در ارتش کشورهای عربی فراهم کرده، تأکید کرد که فاصله امارات تا اسرائیل زیاد است و این تجهیزات در دست امارات بخشی از آرایش نظامی برای مقابله با ایران است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار