کد خبر: 1026949
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
رئیس‌جمهور آمریکا در جدیدترین توییت‌هایش باز هم خود را با فاصله پیروز انتخابات خواند و نوشت ایالت‌های مورد تردید باید فوراً در فهرست ایالت‌های پیروز وی قرار بگیرند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در جدیدترین توییت‌های خود که شرکت توییتر آن‌ها را نشان‌دار کرده، باز هم ادعای پیروزی در انتخابات را تکرار کرده است.

او امروز (جمعه) در توییتی نوشت: ایالت‌های مورد تردید باید فوراً به فهرست پیروزی ترامپ اضافه شوند. بایدن پیروز نشد، او با فاصله شکست خورد.

ترامپ پیش از آن هم در توییتی مردم را به دیدن دو برنامه در فاکس نیوز دعوت کرد و مدعی شد این برنامه‌ها تایید کننده سیستم رأی‌گیری وحشتناک، نادرست و ناایمن آمریکاست که باعث شد ده‌ها هزار رای او دزدیده شده و به بایدن تعلق گیرد.

رئیس‌جمهور مستقر آمریکا پیشتر هم مدعی شده بود ۲.۷ میلیون رأی قانونی او در سراسر این کشور حذف شده‌اند.

ترامپ نوشت: «گزارش: [شرکت] دومینیون ۲.۷ میلیون از آرا ترامپ را در سراسر کشور حذف کرده است. تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد ۲۲‍۱۰۰۰ رأی پنسیلوانیا از رئیس‌جمهور ترامپ به بایدن تغییر داده شده است. ۹۴۱۰۰۰ رأی ترامپ حذف شده است. ایالت‌هایی که از سامانه‌های شرکت دومینیون استفاده کرده‌اند ۴۳۵ هزار رأی را از ترامپ به بایدن تغییر داده‌اند.»

شرکت توییتر زیر این پیام ترامپ برچسبی را منتشر کرد و نوشت: «این ادعا درباره تخلف انتخاباتی، مورد مناقشه است.»

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد و طبق برآورد رسانه‌های آمریکایی و اعلام بایدن، او پیروز انتخابات شده است. این در حالی است که تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح و تهدید کرده تعیین تکلیف انتخابات را به دیوان عالی آمریکا می‌کشاند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار