مذاکره یا مقاومت نمی‌تواند دستمایه تبلیغات انتخاباتی شود
کد خبر: 1026825
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004J7h
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران به تخطئه کسانی پرداخت که می‌کوشند در انتخابات ۱۴۰۰ دوقطبی مذاکره- مقاومت ایجاد کنند. او در گفتگو با نامه نیوز گفته که «پیروزی بایدن در بلندمدت تأثیری بر روند انتخابات ایران نخواهد داشت. شاید آثار و تبعات لحظه‌ای داشته باشد و به لحاظ روانی جامعه ما از آنچه در امریکا رخ داد متأثر شود، اما ما برای پیشبرد اهداف سیاسی و تأمین منافع ملی مان باید متکی بر ظرفیت‌های داخلی باشیم. اگر نیرو‌های سیاسی چشم شان به تغییرات سیاسی در کشوری دیگر مشخصا امریکا باشد حتما انفعال آن را می‌رساند و امری غلط محسوب می‌شود.»

او درباره شکل گیری گفتمان مقاومت-مذاکره در انتخابات ۱۴۰۰ بر اثر کاندیداتوری ظریف هم توضیح داده که «آنچه درباره آقای ظریف گفتگو می‌شود بیشتر تحت تأثیر یکسری روابط فردی او بوده، زمانی که در سازمان ملل مأموریت داشته است و از طرف مقامات ارشد نظام اذن داشته که روابط شخصی خودش را با برخی مقامات و سناتور‌ها و شخصیت‌هایی که به صورت جانبی یا مستقیم با دولت امریکا مرتبط بودند در جهت فرایند حفظ منافع ملی ایران داشته باشد. اگر چنانچه آقای ظریف نامزد انتخابات ایران باشند نمی‌تواند از چارچوب یادشده خارج عمل کنند به صفت اینکه برخی روابط را در گذشته داشته است بنابراین آقای ظریف حتی اگر نامزد انتخابات هم شود به هیچ عنوان نمی‌تواند نماد مذاکره باشد. اساسا موضوع مذاکره یا مقاومت نمی‌تواند دستمایه تبلیغات انتخابات و رقابت‌های سیاسی در ۱۴۰۰ شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار