کد خبر: 1026748
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه بر ضرورت گفت‌وگو با ایران و ایالات متحده درباره امکان گنجاندن مسائل غیرهسته ای در برجام تأکید کرده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان در مصاحبه‌ای روز سه‌شنبه از گنجاندن مسائل دیگر علاوه بر مسائل هسته‌ای در توافق «برجام» استقبال کرده است.

بخش زیادی از مصاحبه وزیر خارجه آلمان با خبرگزاری آسوشیتدپرس به سیاست‌های کشورش و اروپا در دوران ریاست‌جمهوری احتمالی «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اختصاص داشت. رسانه‌های آمریکا برآورد کرده‌اند جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به پیروزی خواهد رسید.

ماس در این مصاحبه گفته آلمان هم مانند واشنگتن با «نقش بی‌ثبات‌کننده» ایران در خاورمیانه، برنامه موشکی این کشور و تهدیدهایش علیه اسرائیل مشکل دارد.

او گفت: «باید با ایالات متحده و ایران درباره اینکه آیا امکان گسترش این توافق، به نحوی که بتوان مسائل دیگر را در آن گنجاند وجود دارد یا خیر، گفت‌وگو کنیم.» ماس در ادامه گفته که رفع تحریم‌ها به نفع ایران است.»

طبق گزارش آسوشیتدپرس، هایکو ماس در بخش دیگری از این مصاحبه گفته که ریاست‌جمهوری جو بایدن فرصتی برای بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای برجام است، مشروط بر آنکه تهران نقض تعهداتش ذیل این توافق را کنار بگذارد.

آلمان در کنار در کنار انگلیس و فرانسه سه عضو اروپایی گروهی هستند که از سال ۲۰۱۵ به توافقی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور دست پیدا کرده‌اند. این توافق قرار بود در ازای ایجاد محدودیت‌ در بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای، تحریم‌های اعمال‌شده به بهانه هسته‌ای علیه ایران را رفع کند.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از این توافق خارج شده و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد.

تروئیکای اروپا علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده‌های خود برای جبران آثار این خروج عمل  نکردند.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بی‌عملی کشورهای اروپایی در ۵ گام طبق مفاد برجام تعهدات خود ذیل این توافق را کاهش داد.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مشکین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
با سلام
آقای هایکو ماس وزیر خارجه آلمان بمنظور تحقق درخواستها و سیاست ها و مواضع رژیم صهیونیستی خواستار گنجاندن موضوعات غیر هسته ای در برجام شده است.البته از رژیم هایی که تسلیم بی قید و شرط نظام صهیونیسم بین الملل مانند آمریکا،آلمان ،فرانسه و انگلیس هستند، بیش از این نمی توان انتظار داشت که فقط بدنبال تحقق دیکته های صهیونیسم باشند.ما هم می توانیم برای حفظ منافع خود خواسته هایمان و موضوعات خودمان را نیز مطرح نماییم:
-خلع سلاح کامل تسلیحات هسته ای و موشک های بالستیک و تسلیحات کشتار جمعی رژیم صهیونیستی
- طرح جمهوری اسلامی ایران برای حل مساله فلسطین که در سازمان ملل به ثبت رسیده که شامل( بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود،- برگزاری انتخابات با مشارکت مردم اصلی فلسطین اعم از مسلمان ،مسیحی و یهودی ،- تشکیل نظام سیاسی منتخب اکثریت بر اساس رفراندوم و..) می باشد.
- خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، عراق و افغانستان-
- حذف کلیه پایگاه های نظامی آمریکا از کلیه کشورهای غرب آسیا و خروج داِئمی نیروهای نظامی آمریکایی از کلیه کشورهای غرب آسیا و اسلامی
- لغو دائمی کلیه تحریم هایی که در طول بیش از چهل سال اخیر اعمال شده است.
مقامات و شخصیت های آمریکایی و اروپایی در مورد برجام اظهار نظر می کنند ، ما هم می توانیم اظهار نظر کنیم.البته مذاکره با آمریکا و شرکای اروپائی اش در مورد برجام دیگر معنی ندارد زیرا آنها هنوز فکر می کنند که در دوران استعمار و یک قرن پیش بسر می برند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
آیا ایران چیزی برای گنجاندن در برجام ندارد؟ چرا فقط طرفهای ما باید دم از گنجاندن در برجام بزنند؟ مثلا ما میتوانیم بگوییم که لازم است که دولتهایی که با کمک به رژیم ستمشاهی باعث اینهمه ظلم و ستم به مردم و مملکت ما شدند غرامت آن را به مردم ایران بپردازند.دولی که در این چهل سال انقلاب توطئه پشت توطئه برای مملکت و نظام و انقلاب و ملت ما آفریدند باید جوابگوی عملکرد خودشان باشند. دولی که در هشت سال جنگ تحمیلی به صدام کمک کردند باید حد اقل خسارات مادی وارده بر ما را جبران کنند. و...
علی مشکین مهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
با سلام
اینجانب بعنوان کارشناس ارشد سیاسی و امور بین الملل دو روز پیش نظریه ای کارشناسانه در مورد اظهار نظر اقای ماس نوشتم و انتظار داشتم که منتشر شود. متاسفانه منتشر نشد .قبلا جوان انلاین نظرات اینجانب را منتشر می کرد ولی اخیرا از انتشار انها خودداری می کند .بنظر می رسد که سیاست ها و ارزش های انقلابی جوان انلاین تغییر کرده و یا عوامل نفوذی در ان حضور پیدا کرده اند. بنده بر اساس اینکه این خبرگزاری پایبند ارزشهای انقلاب و از پیروان مقام معظم رهبری است نظرات کارشناسی میدادم تا مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.منبعد از سایت شما استفاده نخواهم کرد و نظراتی هم نخواهم داد. خبرگزاری هایی هستند که منتشر می کنند. البته اگر پاسخی دارید خوشحال خواهم شد.
مشکین مهر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار