کد خبر: 1026612
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
سریعترین مرد ایران می‌گوید با شیوع ویروس کرونا در کشور اردو‌های تیم ملی متوقف شده و برنامه وجود نداشته که ورودش به عرصه مدلینگ در آن‌ها خلل ایجاد کند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: حسن تفتیان در گفتگو با ایسنا به مسائل مطرح شده در جلسه با رئیس فدراسیون دوومیدانی اشاره و بیان کرد: صحبت‌هایی مقدماتی داشتیم و برنامه‌هایم برای مربی، اردو‌ها و مسابقات را به فدراسیون دادم. آقای صیامی هم قول مساعدت و حمایت داد. امیدوارم این حمایت‌ها عملی شود تا در مدت زمان کوتاه باقی‌مانده به مسابقات جهانی داخل سالن و بازی‌های المپیک شرایط آمادگی خوبی داشته باشیم و نتیجه خوبی هم کسب کنیم.

او در مورد تاکید فدراسیون بر برگزاری اردو‌های داخلی ورزشکاران بیان کرد: مربی من خارجی است و با توجه به شرایط کاری و قراردادش با فدراسیون فرانسه نمی‌تواند به ایران بیاید. ما هم چندین سال است که این موضوع را پذیرفته‌ایم و همکاری می‌کنیم. از طرف دیگر برنامه من یک اردوی همراه با مسابقه است و تقریبا در تمام اردو‌ها مسابقات تدارکاتی هم در نظر گرفته‌ایم. با توجه به اینکه مسابقات معتبر بین‌المللی و جهانی در اروپا برگزار می‌شود، از نظر رفت‌و آمد و هزینه معقول نیست که به خاطر هر مسابقه بروم و برگردم؛ بنابراین صحبت‌هایی داشتیم، اما چیزی مشخص نیست. البته نظر آقای صیامی برای ادامه تمریناتم تا المپیک مثبت بود و قول‌های خوبی داد.

تفتیان در پاسخ به این سوال که هنوز کار خود را برای المپیک آغاز نکرده‌اید؟ گفت: معتقدم که باید تمرینات را شروع کنیم، چون هر روزی که می‌گذرد، فرصت را از دست داده‌ایم. ۱۰ ماه است که درگیر کرونا هستیم و در این مدت زمان زیادی را به خاطر قرنطینه و نبود بستر لازم تمرینات در شرایط شیوع بیماری از دست داده‌ایم، در حالی که رقیبان المپیکی ما فقط در زمان قرنطینه متوقف شدند و پس از آن شرایط لازم برای تمریناتشان فراهم شد. انجام چنین کاری حمایت ویژه‌ای می‌خواهد که المپین‌ها تا زمان مسابقات شرایط خوبی داشته باشند.

او در این مورد افزود: این روز‌ها به همه سخت می‌گذرد. تمرینات ما حساسیت بالایی دارد و باید سلامتی‌مان حفظ شود به همین دلیل هر جایی امکان تمرین نداریم. امیدوارم همانگونه که وقتی برای یک بازیکن یا مربی فوتبال اتفاقی می‌افتد، همه مجموعه‌های ورزشی دست به دست هم می‌دهند تا مشکل را حل کنند، برای المپیکی‌ها هم در مدت باقی مانده، چنین همتی وجود داشته باشد، چون با توجه به شرایط اقتصادی و کرونا که محدویت‌های اردویی و مسابقاتی به وجود آورده است، فراهم کردن شرایط لازم نگاه و حمایتی فراتر از فدراسیون را می‌طلبد.

این دونده در مورد ورود به عرصه مدلینگ گفت: جرقه این کار از چند ماه پیش زده شد. اتفاقی و با عجله تصمیم نگرفتم و به عنوان ورزشکاری حرفه‌ای و عضو تیم ملی که در مسابقات جهانی و عرصه‌های بین‌المللی شرکت می‌کنم، همه جوانب را سنجیده‌ام و چندین ماه با تیم مدلینگ هم‌فکری کردم. نتیجه بر این شد که اگر این کار برنامه ریزی شده باشد، لطمه‌ای به ورزشم نمی‌زند. در دنیا هم چنین مسائلی مرسوم است که خیلی از ورزشکاران مطرح دنیا با برند‌های مختلف کار و از این طریق درآمد‌های خوبی هم کسب می‌کنند، البته ما هنوز به بحث درآمد و هزینه نپرداخته‌ایم، چون به تازگی شروع کرده‌ایم، اما امیدوارم در آینده اتفاقات خوبی بیفتد.

او در واکنش به انتقاد برخی از اهالی دوومیدانی که ورود این ورزشکار به عرصه مدلینگ را در سال منتهی به المپیک به ضررش می‌دانند، گفت: نقد منصفانه و دلسوزانه قابل قبول است، اگر واقعا دغدغه دوستان منتقد احتمال نتیجه نگرفتن من در المپیک است که ممنونشان هستم و این قول را می‌دهم که ۱۰۰ درصد تمرکزم ابتدا روی تمریناتم باشد و در اوقات فراغت و زمان‌هایی که تمرین ندارم به بخش دوم کاری خود برسم، اما برخی دوستان با انجام هر کاری نقد و حرفی دارند؛ پاسخم به آن‌ها این است که باید ببینیم چه برنامه‌ای برای المپیک در نظر گرفته شده که من به خاطر مدلینگ آن را انجام نداده‌ام. اردوهایمان ۱۰ ماه است که متوقف شده، اردو و مربی نداریم و شخصی کار کرده‌ایم حتی در این مدت با هزینه شخصی یک اردو خارج از کشور برگزار کردم، بنابراین برنامه‌ای برای تیم ملی تهیه نشده که از مسیر آن خارج شوم.

او در مورد اینکه ورزشکاران شاخص باید اسپانسر شخصی داشته باشند، گفت: بخشی از صحبت‌هایم با آقای صیامی این بود که با توجه به حضور ورزشکاران شاخص و چهره در رشته‌ها و ماده‌های مختلف باید از بخش خصوصی کمک بگیریم و آن‌ها را مستقیما به ورزشکار لینک کنیم. خیلی از کشور‌های دنیا این کار را سازمان یافته انجام می‌دهند و بخش زیادی از هزینه مربیان و ورزشکارانشان را از این طریق تامین می‌کنند. البته باید چندین کار انجام دهیم؛ باید ورزشکاران خود را برای مسابقاتی مثل المپیک ویژه نگاه کنیم، آن‌ها را به جایگاهی برسانیم که چهره شوند تا از بحث بازاریابی برای آن‌ها استفاده کنیم. کار فدراسیون در این بخش بیشتر است و باید با سیاست‌گذاری، بخش خصوصی را مجاب به سرمایه‌گذاری روی رشته‌های پایه، مدال‌آور و ورزشکاران مطرح کند.

سریع‌ترین مرد ایران در مورد اختلاف‌نظر‌هایی که با فدراسیون سابق داشت و احتمال ادامه آن‌ها در فدراسیون جدید گفت: به شخصه با هیچکدام از مسئولان مشکلی ندارم. اگر صحبتی هم بوده یا اکنون دغدغه‌ای دارم به ورزش مربوط می‌شود. به عنوان ورزشکاری المپیکی امکاناتی لارم دارم و دائم می‌گویم برای موفقیت در باز‌های المپیک چنین امکاناتی لازم است، یعنی تنها دغدغه من ورزش است و گرنه با هیچ کدام از دوستان مشکلی ندارم. امیدوارم این حمایت‌ها انجام شود. دوومیدانی از نظر تعداد ماده، ورزشکار و توزیع مدال وسعت زیادی دارد و هر کدام یک فدراسیون است، بنابراین کار و بودجه چند برابری می‌طلبد. از طرف دیگر تنها دو سهمیه المپیک داریم و تعداد ورزشکاران نزدیک به سهمیه هم کم است در نتیجه انتظار داریم به این افراد نگاه ویژه‌ای شود.

تفتیان در مورد المپیک توکیو و محرومیت کریستین کلمن (قهرمان دوی ۱۰۰ متر جهان) اظهار کرد: به نظرم المپیک خیلی هیجان‌انگیزی داریم، چون رقابت خیلی نزدیک است. این دوره اولین المپیک بدون بولت است و همین حساسیت را بالا برده که چه کسی جانشین او و قهرمان می‌شود. از طرف دیگر قهرمان جهان به خاطر مسائل مربوط به دوپینگ‌محروم شده، در نتیجه شانس همه دونده‌ها افزایش پیدا کرده است. همچنین رکورد‌ها به دلیل شیوع کرونا افت کرده و خیلی امیدوارم که کار‌های بزرگی در این دوره از بازی‌ها انجام دهیم. به نظرم اگر در المپیک حول و حوش رکوردم (۱۰.۰۳ ثانیه) تکرار شود، اتفاقات خیلی خوبی می‌افتد و برای کشورمان تاریخ ساز خواهد بود، اما کار به دلیل شیوع کرونا خیلی سخت است و برای تمرین باکیفیت حمایت خاصی می‌خواهیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار