کد خبر: 1026588
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان:
درجلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوص استان عنوان شد به منظور ساماندهی، پایش و ارزیابی مشکلات فعالان اقتصادی در دستگاه‌های اجرایی، با هدف افزایش کیفیت و کاهش کمیت پرونده های ورودی به ستاد تسهیل، مرکز شبانه روزی فوریت های کسب وکار و سرمایه گذاری در این جلسه، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان درخصوص طرح رفع مشکلات تامین اجتماعی انجمن درمانگاههای غیردولتی استان که از سوی رئیس انجمن مطرح شد، با بیان اینکه ضوابط و مقررات تامین اجتماعی عمدتاً مخل کسب وکار است، خواستار بازنگری در این خصوص شد.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به  نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، نود و چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان به گزارش ارائه شده توسط نماینده کمیسیون هماهنگی بانک های استان از اجرای بند 2 مصوبات استانی نودمین جلسه شورا، مشکلات فعالان اقتصادی درخصوص رفع تعهدات ارزی، بررسی پیشنهادهای مسائل و مشکلات تامین اجتماعی انجمن درمانگاه-های غیردولتی استان، بررسی فرصت ایجاد شده صادرات کالا به ارمنستان با توجه به ممنوعیت شش ماهه واردات کالا از ترکیه و راه اندازی مرکز شبانه روزی فوریت های کسبوکار در اتاق بازرگانی اصفهان اختصاص یافت.

مسعود گلشیرازی همچنین درخصوص گزارش ارائه شده از سوی واحد پژوهش و بررسی های اقتصادی اتاق اصفهان در زمینه میزان تعهدات ارزی و برگشت ارز حاصل از صادرات استان، دو پهلو بودن بخشنامه بانک مرکزی در حوزه ارزی را منجر به بلاتکلیفی بسیاری از صادرکنندگان دانست و تصریح کرد که این بخشنامه صادرکنندگان را به خطا انداخته است.

وی احراز اهلیت فعالان اقتصادی در پروسه صدور و تمدید کارت های بازرگانی را در ایفای 90 درصدی تعهد ارزی استان اصفهان موثر دانست و خواستار حمایت ویژه از فعالان اقتصادی خوشنام شد.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در ادامه درباره رفع محدودیت معافیت مالیاتی صادرکنندگان نیز با تاکید بر اینکه بخشی از صادرکنندگان به دلیل عدم موفقیت در ایفای تعهدات ارزی تا ۳۰ دی ماه 98 مشمول استفاده از معافیت‌های مالیاتی حوزه صادرات نشدهاند، خواستار ایجاد مهلتی برای این افراد شد تا به محض رفع تعهد، از این معافیت برخوردار شوند که در این جلسه مقرر شد موضوع از سوی مجلس، دولت و بانک مرکزی پیگیری شود.

در ادامه مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای گفتگوی استان، تغییر روند صدور و تمدید کارتهای بازرگانی در اتاق بازرگانی اصفهان را در میزان رفع تعهد ارزی صادرکنندگان موثر دانست و افزود: لازم است این اقدام مثبت در کل کشور تسری یافته و سازوکاری برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه صدور و تمدید کارت اندیشیده شود.

وی درخصوص حل مشکل تعهدات ارزی سال 97 فعالان اقتصادی اعلام آمادگی نمود که این موضوع را از طریق کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیری کند.

محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه دستگاه قضا با مدیرانی که بیجهت باعث طولانی شدن امور مربوط به ارباب رجوع میشوند، برخورد خواهد کرد، افزود: این امر مستلزم معرفی مدیران کارشکن از سوی مردم و فعالان اقتصادی به دستگاه قضا می باشد.

وی استفساریه از دیوان عدالت اداری و ایجاد مهلت سه ماهه برای رأیهای صادره از سوی تامین اجتماعی برای این درمانگاهها و توقف اجراییات تا زمان پاسخ از سوی دیوان عدالت اداری را در کمک به رفع مشکلات درمانگاه های مذکور مؤثر دانست.

همچنین سید حسن قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه بخشی از فعالان اقتصادی با رویه جدید صدور و تمدید کارت بازرگانی دچار مشکل هستند، و با وجود این، صادرات استان به خطر خواهد افتاد، فعالیت دو سامانه قدیم و جدید به موازات یکدیگر را تا رفع کامل مشکلات سامانه جدید، در کمک به رفع مشکلات فعالان اقتصادی مؤثر دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه مسایل بانکی، بهترین روال اداری در استان اصفهان در حال اجرا شدن است، بر استفاده فعالان اقتصادی از این ظرفیت تاکید نمود و گفت: چنانچه مانعی در انجام این کار مشاهده شود، به استانداری اعلام کنند تا مرتفع گردد. 

همچنین ایرج موفق، رئیس سازمان صمت استان اصفهان، تعامل و هماهنگی اتاق بازرگانی اصفهان و سازمان صمت را زمینه ساز حل مشکلات مربوط به تمدید و صدور کارت بازرگانی در اصفهان دانست و افزود: از ابتدای مردادماه سال جاری تاکنون 380 کارت جدید و تمدیدی در استان صادر شده است.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر