کد خبر: 1026524
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
وکیل امامی آنقدر از افراد و نهاد‌های مختلف شکایت کرده که صدای قاضی پرونده را هم درآورد. قاضی مسعودی مقام در جلسه دیروز خطاب به وکیل امامی گفت آنقدر شکایت کرده‌اید که در سراسر تهران هر‌کس می‌گوید بسم‌الله، یک شکایت علیه وی مطرح می‌کنید! در راستای همین شکایت‌ها وکیل امامی از تحقیق و تفحص مجلس درباره صندوق ذخیره فرهنگیان هم شکایت کرده و مدعی شده هدف اصلی این تحقیق و تفحص زمین‌زدن امامی است! جالب اینکه در جلسه دیروز مشخص شد ۳۰ دانشجو توسط مدیرعامل بانک سرمایه با حقوق ۱۲ میلیونی استخدام شدند تا برای مدیر عامل کتاب بنویسند!
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: دوازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات امامی و دیگر متهمان پرونده وی، روز گذشته به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

توجهی به دادخواهی موکل نشده

در ابتدای جلسه قاضی از وکیل متهم امامی خواست در جایگاه قرار گیرد.

وکیل متهم امامی هم با بیان اینکه در ابتدای دفاعیات، دادگاه را ارجاع می‌دهم به گزارشی از پلیس آگاهی که نشان‌دهنده آن است که با نقص تحقیقات مواجه هستیم، گفت: «در بررسی پرونده به شخصی رسیدم که به نظرم نقش ابتدایی در بانک سرمایه داشته‌است. نام آن شخص را به شما می‌گویم و خواهش می‌کنم با جدیت به آن توجه کنید. از زمانی که برای امامی قرار بازداشت موقت صادر شد تا زمانی که پرونده به شما برسد، یک اعتراض دیگر هم آمد، اما هیچ‌گاه مورد توجه قرار نگرفت.»

وی افزود: «در مرحله دادسرا هیچ‌توجهی به دادخواهی موکل نشده‌است، این به معنای عدم توجه به نظر متهم است. ما وکلا باید در جای خود نقش خود را به درستی ایفا کنیم؛ به رغم آنکه که خود را یک حقوق‌خوان می‌دانم، اما در رسیدگی‌های کیفری اصل بر صحت اظهارات یک طرف نیست؛ مشخص نیست که نتایج ارزیابی‌های دادگاه طی دادنامه به اطلاع بنده و موکل می‌رسد یا قبل از آن اعلام می‌شود. در این پرونده یکی از ادله اظهارات افراد است.»

هیچ وکیلی مفتی حرف نمی‌زند!

قاضی مسعودی‌مقام در واکنش به دفاعیات وکیل متهم امامی گفت: «اظهارات شهود با متهمان متفاوت است؛ حسینی متهم پرونده بود؛ از شما خواسته می‌شود که رعایت صداقت را داشته باشید.»

وکیل امامی در ادامه بیان کرد: «من صداقت را هم در دوران قضاوت و هم در دوران وکالت خود رعایت کردم و در هر جا که موکلم خلاف صداقت عمل کرده از آن پرونده خارج شدم؛ ما درخواست کردیم که خانم «مهسا پیراسته» در دادگاه حاضر شود، اما چنین اتفاقی رخ نداد.»

قاضی مسعودی‌مقام گفت: «باید دفاعیات شما و سایر افراد تمام شود و بعد در صورت لزوم دادگاه در خصوص حضور سایر افراد تصمیم می‌گیرد. شما پیشداوری می‌کنید.»

وکیل امامی تصریح کرد: «وکیل اگر پول می‌گیرد حق‌الوکاله‌اش است و تمبر مالیاتی آن را هم پرداخت کرده‌است. هیچ وکیلی مفتی حرف نمی‌زند و یک وکیل می‌تواند ۱۰ میلیارد هم حق‌الوکاله بگیرد. من هیچ وقت ندیدم که خانم مهسا پیراسته در دادگاه حاضر باشد.

رسانه‌ها تمام گفته‌های ما و شما را نمی‌گویند؛ من از اصحاب رسانه خواهش می‌کنم که مطالب را عیناً بگویند. در مطالعه‌ای که انجام داده‌ام به صورتجلسه‌ای از صمیمی رسیدم که در زندان سؤالی از موکل در مورد ضمانتنامه‌ها پرسیده‌بود، اما ادامه آن در صفحه‌های پرونده موجود نیست؛ تقاضا دارم که این موضوع را ملاحظه کنید.»

مجلس کشور را زیر سؤال نبرید

وکیل متهم امامی بیان کرد: «اظهارات مهسا پیراسته اگر مستند نبود، چرا در کیفرخواست به آن استناد شده‌است؟ برخلاف آنچه ذکر شده، اینجانب به قرار جلب به دادرسی اشراف دارم و دادگاه توجه لازم را به مفاد کیفرخواست و ایرادات شکلی و ماهیتی آن ندارد و در کیفرخواست بخشی از یک نامه حذف شده‌است.»

قاضی مسعودی‌مقام در واکنش به دفاعیات وکیل متهم امامی گفت: «شما آنقدر شکایت کرده‌اید که در سراسر تهران هر کس می‌گوید بسم‌الله یک شکایت علیه وی مطرح می‌کنید. رسیدگی و شکایت مراحل دادرسی دارد.»

وکیل متهم امامی در ادامه گفت: «در رابطه با گران‌نمایی از کارشناسان شکایت کردیم؛ بحث تحقیق و تفحص مجلس هنوز قطعی نشده‌است؛ وقتی برای خلاف واقع بودن تحقیق و تفحص مجلس شکایت می‌کنیم، می‌گویند شعبه مکلف است که رسیدگی کند. گزارش بازرسی موارد خلاف واقع دارد؛ چرا باید اکنون اداره آگاهی اعلام کند که اجازه دهید ضمانتنامه‌ها را ردیابی کنیم؛ شکایات ما مستند و مستدل بوده‌است.»

قاضی در واکنش به اظهارات وکیل متهم امامی گفت: «شما در صحبت‌هایتان به مجلس اتهام می‌زنید؛ شما نمی‌توانید در دادگاه، مجلس یک کشور را زیر سؤال ببرید که این کار را کرده‌اند تا امامی را زمین بزنند!»

بی‌بضاعت‌ها را بازداشت نکردیم

در ادامه جلسه دادگاه، نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و خطاب به وکیل متهم امامی گفت: «شما از روز اول یکسری مطالب را عنوان و هر بار آن را تکرار می‌کنید، من وقتی نگاه می‌کنم بعضی‌ها در دادگاه به علت مطالب تکراری چرت می‌زنند یا در حال حرف زدن با همدیگر هستند. دادگاه خسته‌کننده شده‌است، ۵۰ صفحه برای شما نوشته شده‌است و شما آن‌ها را می‌خوانید. شما از حقوق مکتسبه موکل خودتان دفاع کنید، می‌گویید تنها ۳۵ جلد کتاب از ۱۴۵ جلد کتاب را خوانده‌اید.»

رسول قهرمانی افزود: «گزارش تحقیق و تفحص مجلس از صندوق فرهنگیان موارد متعددی دارد و تنها درباره امامی نیست. خانم مهسا پیراسته همسر سابق امامی نیز در روند اخذ تسهیلات و ضمانتنامه‌ها هیچ نقشی نداشته‌است. اگر وکیلشان و امامی سندی دارند، ارائه دهند، بررسی کنیم.»

نماینده دادستان بیان کرد: «در رابطه با شرکت‌های بی‌بضاعت یکی از افراد کشاورز است و فرد دیگری پیک موتوری است. ما این‌ها را حتی بازداشت هم نکرده‌ایم، این آقایان ۳۰ میلیارد تومان وام گرفته‌اند، اما حتی یک شب هم بازداشتشان نکردیم.»

حقوق نجومی برای کتاب مدیرعامل

در ادامه جلسه دادگاه قاضی مسعودی‌مقام از متهم غندالی خواست ضمن قرارگیری در جایگاه ادامه دفاعیات خود را شرح دهد.

متهم غندالی ضمن قدردانی از دادگاه بابت ارائه فرصت مجدد جهت دفاع گفت: «ما تعامل خانوادگی با امامی داشتیم. بحث مالی بحث کارشناسی است و قیل و قال کردن درست نیست. اولین چیز را ما به امامی دادیم و نه امامی به ما که آن هم یک آپارتمان بود که به نام خواهرش کردیم.»

این متهم ادامه داد: بعد از مدیرعامل شدن پرویز احمدی که وزیر معرفش شده‌بود، وی ۳۰ تا دانشجوی خودش را از تربیت مدرس آورد و حقوق ۱۲ میلیونی به آن‌ها می‌داد تا برایش کتابش را بنویسند!»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
1
اینجور کتاب نوشتن ها در اکثر دانشگاه ها شایع و عادی شده یعنی استفاده ابزاری از دانشجو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
1
آیا طبق قوانین آمریکا و کشورهای پیشرفته هم یک وکیل میتواند میلیاردها دلار برای یک وکالت حق الوکاله بگیرد ؟! آیا این عین بی عدالتی نیست ؟! پس چرا در ایران که یک کشور اسلامی است اینگونه است ؟! جالب است بجای عذرخواهی از مردم حتی جرمشان را قبول هم ندارند !!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار