کد خبر: 1026404
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۷
حاشیه‌ای بر رابطه مسی و کومان در بارسا
سعيد احمديان
سرویس ورزش جوان آنلاین: وقتی در دقیقه ۸۲ بازی شنبه شب دیدار بارسا و بتیس، لیونل مسی برای اولین بار در این فصل درجریان بازی توانست گل بزند و برای دومین بار دروازه کلودیو براوو را در نیوکمپ باز کند، هرچند هواداران آبی و اناری‌ها خوشحال از تماشای شکستن طلسم مسی بودند، اما چند متر آن‌طرف‌تر رونالد کومان که مسی را نیمه اول نیمکت‌نشین کرده بود به ادامه چالش‌هایش با کاپیتان بارسا فکر می‌کرد، به خصوص که افشاگری هفته گذشته ستین درباره مسی در مصاحبه‌اش با نشریه آل‌پائیس که گفته بود «مدیریت کردن بازیکنی مثل مسی کار بسیار دشواری است و او در حدی نبوده که بخواهد رفتار این فوق‌ستاره را تغییر دهد»، گویای نقشی فراتر از یک بازیکن برای شماره ۱۰ در بارسا بود. واقعیتی که به نظر می‌رسد به یک چالش برای رونالد کومان در نیوکمپ تبدیل شده است، مربی که گویا رابطه خوبی با فوق‌ستاره‌های تیم‌هایش ندارد، طوری که از همان روز اول که بارتومئو، او را به عنوان سرمربی بارسا انتخاب کرد، شمشیر را از رو بر شماره ۱۰ افسانه‌ای بارسا بست تا نشان دهد که فصل متفاوتی در بارسا در انتظار مسی است. کومان با واکنش‌های سینوسی‌اش به عملکرد مسی در سه ماهی که از آمدنش به بارسا می‌گذرد، نشان داده که برخلاف تعریف و تمجیدهایش در نشست‌های خبری نمی‌تواند با مسی که نقشی فراتر از یک بازیکن برای بارسا را دارد، کنار بیاید و این برایش قابل تحمل نیست.

دورانت به پایان رسیده!

۲۹ مرداد وقتی رونالد کومان به عنوان سرمربی بارسا معرفی شد، بحث جدایی مسی با توجه به اختلافات او با بارتومئو مدیر وقت بارسا داغ بود، سرمربی هلندی هم در جلسه‌ای که با کاپیتان بارسا داشت با حرف‌هایش بنزین روی آتش ریخت تا شماره ۱۰ آبی و اناری‌ها برای جدایی مصمم‌تر شود. چند روز پس از آمدن کومان به بارسا بود که روزنامه آرژانتینی اوله از بخشی از گفت‌وگوی کومان با مسی در جلسه خصوصی پرده برداشت؛ ظاهراً مربی به لئو گفته است: «تمام امتیازات شما در ترکیب به پایان رسیده است. اکنون مانند بقیه بازیکنان برای تیم کار می‌کنید. من باید سختگیر و سرسخت باشم.» این روزنامه نوشته بود سختگیری بیش از حد رونالد کومان شاید باعث دلخوری مسی شده باشد.

البته رفتار کومان با ستاره‌های تیم‌هایی که هدایت می‌کند، مسبوق به سابقه است. کومان قبلاً در والنسیا هم ثابت کرده است که تحت فشار هیچ بازیکنی حتی اسطوره‌ها قرار نمی‌گیرد و زمانی که هدایت این تیم را برعهده گرفت، یک ماه بعد سه اسطوره خفاش‌ها آنجا را ترک کردند. رفتار خاص کومان با ستاره‌ها را احمد حسام ملقب به میدو، مهاجم مصری سابق آژاکس که در این باشگاه تحت نظر رونالد کومان بازی می‌کرد نیز تأیید می‌کند و معتقد است که سرمربی بارسا با مسی به مشکل می‌خورد: «کومان یکی از بهترین مربیانی بوده که زیر نظرش بازی کرده‌ام و شخصیت بزرگی دارد، اما اگر مسی در بارسلونا بماند، او با مشکلات زیادی مواجه می‌شود. بهترین اتفاقی که می‌تواند برای کومان بیفتد، جدایی مسی از بارسلوناست. تا وقتی که مسی در رختکن بارسلونا باشد، کومان نمی‌تواند امپراتوری خود در بارسلونا را بسازد. کومان به مدت دو سال و نیم سرمربی من در آژاکس بود. مهم نیست که چقدر از آن دوران گذشته، اما کومان هنوز هم قادر نیست بازیکنان با شخصیت قدرتمند را مدیریت کند. او بازیکنی نمی‌خواهد که نظر خودش را دارد.»

تکذیب همراه با کنایه

با وجود چنین حرف و حدیث‌هایی که به گوش می‌رسید با ماندن مسی در بارسا، سرمربی هلندی این تیم سعی کرد اختلافاتش را با کاپیتان تیم انکار کند: «پس از اینکه سرمربی بارسلونا شدم بلافاصله با مسی تماس گرفتم. به خانه‌اش رفتم و با او در خصوص آینده صحبت کردم. مسی به طور واضح از نارضایتی خود گفت، ولی در حقیقت اتفاقات خوب پیش رفت و در حال حاضر مسی به من گفته که می‌ماند. او همان کار‌هایی را انجام داد که ما از او انتظار داشتیم. رابطه بین من و مسی هرگز پیچیده نبود و مشکلی با هم نداشتیم. در ملاقات‌هایی هم که داشتیم، بی‌پرده و صریح حرف زدیم.»

با این حال در نزدیک به سه ماهی که از حضور کومان در بارسا می‌گذرد، اظهارنظر‌های متفاوت و سینوسی او درباره عملکرد مسی نشان داده است که با فوق‌ستاره‌ها رابطه خوبی ندارد، به خصوص در برخی مواقع کنایه‌های کومان به مسی در نشست‌های خبری، پرده از رابطه نه‌چندان خوب او با کاپیتان تیمش برداشته است. اظهارنظر‌هایی مانند «شاید تا به اینجا عملکرد مسی می‌توانست بهتر از این‌ها باشد» یا «اگر مسی همیشه همین‌طور بازی کند که در این مسابقه دیدیم، من هیچ شکایتی از او نخواهم داشت»، گویای این است که کومان رفتاری متفاوت از سایر سرمربیان بارسا با مسی در پیش گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار