کد خبر: 1026330
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
معاون بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی خبر داد
معاون بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی از اختصاص ۷۰ هکتار از اراضی موقوفه آستان قدس رضوی برای ساخت پارک موضوعی کشاورزی در شهرک شهید رجایی خبر داد.

مرتضی حقیقی به تشریح اقدام‌های نیمه نخست سال جاری معاونت بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی پرداخت و گفت: یکی از اقدام‌های این معاونت ایجاد ارزش‌افزوده برای اراضی وقفی است تا با استفاده از طرح‌های شهری به اخذ کاربری برای آن‌ها اقدام کنیم.

اراضی موقوفه و گره‌گشایی از کار مردم
وی با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم تعیین تکلیف اراضی بلااستفاده آستان قدس رضوی است، بیان کرد: خوشبختانه طبق هماهنگی‌های انجام‌گرفته، برای 20 قطعه از اراضی بلااستفاده موقوفه با امکان احداث یک میلیون متر مربع زیربنا پروانه ساختمانی اخذ شده که طی برنامه زمان‌بندی تلاش داریم این اراضی از این وضعیت خارج، و به پروژه‌هایی با کاربری‌های مورد نیاز تبدیل شوند.
معاون بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی از دیگر اقدامات این معاونت را همکاری با مدیریت شهری برای ارائه خدمات شهری از جمله اتصال بولوار خاقانی به بولوار نماز، تقاطع ابوطالب به صدمتری، و بازگشایی و تعریض محور دانش بیان کرد.
وی ادامه داد: با توجه به کمبود سرانه خدماتی و فضای سبز در شهرک شهید رجایی هم‌چنین 5 هکتار زمین برای ساخت پارک به شهرداری واگذار شده است.

راه‌اندازی سیستم پاسخگویی الکترونیک
حقیقی از برنامه‌ریزی‌های ویژه برای پاسخگویی دقیق و مطلوب به مراجعان این معاونت خبر داد و گفت: در حال حاضر آستان قدس رضوی 320 هزار مستأجر در مشهد دارد که برای تسهیل ارتباطات و پاسخ‌گویی بهتر و دقیق‌تر به مراجعان محترم، سیستم پاسخ‌گویی الکترونیکی طراحی شده است.
معاون بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی ، اتصال سیستم سیاق آستان قدس رضوی با محضرهای اسناد رسمی برای کاهش حضور مردم و الکترونیکی کردن فرایندهای داخل سیستم از جمله خودکارسازی گردش پرونده‌ها، اتصال به بایگانی دیجیتال و ... را از دیگر اقداماتی ذکر کرد که برای تسهیل امور مردم در حال انجام است.
وی هم‌چنین از راه‌اندازی دفتر پاسخ‌گویی و دفتر حقوقی در معاونت بهره‌وری املاک و اراضی آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: این دفتر با هدف تکریم و تسریع در امر پاسخ‌گویی به مردم و به‌منظور اصلاح امور راه‌اندازی شده است.
معاون بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی ادامه داد: هم‌چنین یک باب دفتر حقوقی مستقل در دفتر املاک و اراضی آستان قدس رضوی تأسیس‌ شده است تا به بررسی پرونده‌های حقوقی در همان محل بپردازد.
حقیقی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمهیداتی از جمله دورکاری و برون‌سپاری فرایندها در دستور کار قرار گرفته و تنها 10 تا 15 درصد مردم به‌صورت حضوری برای انجام امور به دفاتر مراجعه می‌کنند و همه پرداخت‌ها و سیستم نوبت‌دهی و پاسخ‌گویی به‌صورت مجازی انجام می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار