کد خبر: 1026319
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
رئیس جمهور منتخب آمریکا در نخستین سخنرانی خود در ایالت دلاور بر لزوم احیای روح آمریکا و اتحاد و همبستگی تمام مردم آمریکا تأکید کرد.
 
سرویس بین الملل جوان‌آنلاین: «جو بایدن» در نخستین سخنرانی خود در مقام رئیس جمهور منتخب ایالات متحده با قدردانی از همسر و حمایتهای او گفت: «ما امشب از آنهایی یاد می‌کنیم که سالهای طولانی برای پیشرفت آمریکا سخت تلاش و مبارزه کرده اند».

وی در ادامه از کارکنان حوزه‌های رأی گیری که با تلاشی خستگی ناپذیر از روز سوم نوامبر تاکنون میلیونها رأی را شمارش کرده اند، تمجید کرد و گفت: «شماهایی که داوطلبانه و در میانه این بیماری واگیردار در حوزه‌های رأی گیری فعالیت کردید، و همچنین شما مقامات انتخاباتی محلی، سزاوار یک قدردانی ویژه از سوی تمام مردم آمریکا هستید».

رئیس جمهور منتخب آمریکا در دقایق آغازین سخنرانی خود گفت که «مردم آمریکا به روشنی انتخاب خود را نشان دادند» و افزود: «مردم این کشور برای ما یک پیروزی آشکار به ارمغان آوردند، یک پیروزی متقاعد کننده، یک پیروزی برای ما مردم».

بایدن با اشاره به کسب «۷۴ میلیون» رأی مردم آمریکا گفت: «ما بالاترین تعداد رأی مأخوذه در انتخابات ریاست جمهوری را در تاریخ کشور بدست آوردیم».

وی با ابراز شگفتی از جشن و پایکوبی حامیان خود در خیابان‌های سراسر آمریکا گفت که این جشن و پایکوبی ها «نشانه شادی، امید و ایمانی مجدد به فردا و روزی دیگر است».

بایدن همچنین گفت که «در برابر اعتماد و اطمینان رأی دهندگان به خود احساس فروتنی می کنم».

وی همچنین خطاب به افرادی که به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا رأی داده اند، خواستار اتحاد و آشتی با آنان شد و گفت: «حالا برای تمام آنهایی که به رئیس جمهور ترامپ رأی دادند می گویم که من امشب یأس و نومیدی شما را درک می کنم… حالا بیایید به یکدیگر یک فرصت بدهیم».

معاون پیشین ریاست جمهوری آمریکا در ادامه افزود: «اکنون وقت آن رسیده است که دوطرف دوباره به یکدیگر گوش دهیم. برای پیشرفت ما نباید با مخالفان خود به گونه‌ای رفتار کنیم که گویی آنان دشمنان ما هستند. آنها دشمنان ما نیستند، آنها مردم آمریکا هستند».

جو بایدن با تأکید بر لزوم احیای روح آمریکا گفت: «کشور ما بر پایه پیکاری همیشگی میان فرشتگان نیکوتر ما و تاریک‌ترین انگیزه‌های ما شکل گرفته است… اکنون زمان آن است که فرشتگان نیکوتر ما مستولی شوند».

رئیس جمهور منتخب آمریکا در ادامه اظهارات خود مدعی شد: «امشب کل جهان نظاره گر آمریکاست و من باور دارم که در بهترین حالت، آمریکا به مثابه یک چراغ راهنما برای جهان است. ما نه تنها برحسب مدلِ قدرت خود بلکه بر اساس قدرت خود به مثابه یک الگو هدایت و رهبری خواهیم کرد».

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار