کد خبر: 1026152
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: در کل کشور مسئولیت آلودگی هوا طبق قانون با سازمان حفاظت محیط زیست است.

سرویس جامعه جوان آنلاین: حسین شهیدزاده مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفتگوی تلویزیونی اظهار کرد: نه تنها در تهران بلکه در کل کشور مسئولیت آلودگی هوا طبق قانون با سازمان حفاظت محیط زیست است، وظیفه شرکت کنترل کیفیت هوا، پایش، سنجش، پیدا کردن منابع آلودگی و ارائه راه حل است.

او با اشاره به اینکه از ۲۰ تا ۲۷ مهر ماه سال جاری هشت روز متوالی سکونت هوا داشتیم، بیان کرد: در مجموع ۹ روز در ماه مهر هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشتیم و در مقایسه با ده سال گذشته مهر ماه امسال در رتبه چهارم قرار دارد و نسبت به سال گذشته تعداد روز‌های آلوده بیشتری را در این ماه داشتیم.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا عنوان کرد: در تهران ۲۱ ایستگاه داریم و ۱۴ ایستگاه هم سازمان حفاظت محیط زیست دارد که شاخص روزانه بر اساس اطلاعاتی که از این ایستگاه‌ها جمع آوری می‌شود محاسبه خواهد شد و طبق قانون ساعت ۱۱ صبح هر روز این شاخص مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

شهیدزاده با اشاره به اینکه ۱۸ درصد آلودگی ذرات معلق تهران مربوط به کامیون هاست، تصریح کرد: بر اساس مطالعاتی که انجام دادیم بهترین راه حل تمرکز بر خودرو‌های دیزلی است، در تهران بیش از ۱۵۰ هزار کامیون در حال تردد هستندکه آلایندگی بالایی دارند.

او با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد ذرات معلق هوای تهران را حمل و نقل تولید می‌کند،افزود: پاییز امسال، به دلیل حذف ۲۵ درصدی سفر‌های آموزشی در مجموع سطح شهر، مقداری کاهش تراکم ترافیک داشتیم، اما در محدوده مرکزی شهر به خاطر کاهش زمان طرح ترافیک و ورود ماشین‌های بیشتری به محدوده این طرح و به دلیل شرایط کرونا و الزامات ناشی از آن، نسبت به قبل افزایش تراکم ترافیک داشتیم.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا درباره راهکار کاهش آلودگی هوا، گفت: گفته‌ها زیاد گفته شده است، راهکار و منابع مشخص است، بدون هزینه کردن نمی‌توان آلودگی هوا را کاهش داد، شاید ما قوانین را به صورت محلی بتوانیم اعمال کنیم، در آلودگی هوا وضعیت شهر تهران با سایر شهر‌ها خیلی متفاوت است.

شهیدزاده با بیان اینکه قبلاً شهروندان در مقابل آلودگی هوا خیلی حساس نبودند، مگر اینکه شاخص آلودگی هوا از ۱۵۰ رد می‌شد و شرایط برای همه ناسالم می‌شد، تصریح کرد: اکنون به محض اینکه شاخص از ۱۰۰ رد شده و شرایط برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود، همه حساس می‌شوند که البته از این حساسیت و مطالبه مردمی استقبال می‌کنیم و آن را یک دست آورد مثبت می‌دانیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار