کد خبر: 1025885
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰
نخست‌وزیر ارمنستان با اشاره به تداوم فروش تسلیحات رژیم صهیونیستی به دولت جمهوری آذربایجان، از ایستادن این رژیم در کنار ترکیه و باکو در مناقشه «قره‌باغ» انتقاد کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، در حالی که پیشتر گفته شده بود رژیم صهیونیستی به ایروان قول داده صادرات تجهیزات نظامی از جمله پهپاد‌های رزمی به جمهوری آذربایجان را متوقف کند، اما نیکل پاشینیان گفت که دخالت اسرائیل در مناقشه قره‌باغ بسیار واضح است، زیرا پهپاد‌هایی که توسط جمهوری آذربایجان در این درگیری‌ها استفاده می‌شود، ساخت این رژیم هستند. به نوشته وبگاه «یدیعوت آحارونوت»، پاشیناین با اشاره به تداوم فروش سلاح‌های اسرائیلی به دولت جمهوری آذربایجان توضیح داد که رژیم صهیونیستی با این اقدام، خود را در کنار ترکیه و تروریست‌هایش در مناقشه قره‌باغ قرار داده است. بر این اساس، نخست‌وزیر ارمنستان با بیان اینکه تل‌آویو باید از خود این سؤال را بپرسد که در این مناقشه شریک چه کسانی است، افزود: «به نظرم اسرائیل باید در این باره فکر کند. مزدوران، تروریست‌ها و اسرائیل اکنون اساساًَ در یک سمت قرار گرفته‌اند.» به نوشته یدیعوت، وی با بیان اینکه حضور ترکیه و مزدورانش درگیری‌های قره‌باغ را بسیار پیچیده کرده است، گفت: «حضور آن‌ها در منطقه نه تنها تهدیدی برای قره‌باغ است، بلکه ایران و روسیه هم گفته‌اند که آن را تهدید می‌دانند.» درگیری‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ۲۷ سپتامبر (ششم مهرماه) در خصوص منطقه قره‌باغ آغاز شده و به‌رغم امضای توافقات متعدد آتش‌بس، همچنان ادامه یافته است.

از سوی دیگر الهام علی‌اُف، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه در گفتگو با روزنامه ایتالیایی لا ریپابلیکا گفت: ارامنه‌ای که در قره‌باغ ساکن هستند، می‌توانند مطمئن باشند که امنیت برایشان تأمین می‌شود و اوضاع اقتصادی آن‌ها بهتر خواهد شد و آن‌ها خیلی بهتر از امروز که تحت سرکوب و فشار رژیم خونتا هستند، زندگی خواهند کرد. وی همچنین اشاره کرد که جمهوری آذربایجان هزاران شهروند ارمنی دارد. رئیس‌جمهوری آذربایجان همچنین در این گفتگو گفت که دولت باکو آماده توقف جنگ است، اما در صورتی که ارمنستان نیز به وعده‌اش در خروج نیرو‌های خود از مناطق مورد مناقشه پایبند باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار