کد خبر: 1025402
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳
ماکرون که در روز‌های گذشته، ژست ایدئولوژیکی مقابل اسلام گرفته بود و از عقاید محکم خودش علیه اسلام دفاع می‌کرد، با تهدید تحریم کالا‌های فرانسوی، عقب نشست و عقایدش را فروخت!
سرویس بین الملل جوان آنلاین: اعتراضات مسلمانان و تهدید به تحریم کالا‌ها و اجرای این تحریم‌ها در برخی کشور‌های اسلامی ظاهراً به رئیس جمهور فرانسه فهماند که نمی‌تواند با ترامپ‌بازی به مسئله‌ای که خود کشور‌های غربی از عوامل اصلی آن هستند، یعنی تروریسم تکفیری کمکی بکند، برای همین او تلویحاً هرچند به‌صورت دست و پا شکسته از مواضع قبلی خود عقب نشست و مدعی شد احساسات مسلمانان در قبال انتشار کاریکاتور‌های موهن را درک می‌کند.

به گزارش فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگویی با شبکه قطری «الجزیره» اعلام کرد، احساسات مسلمانان در قبال کاریکاتور‌های موهن را درک می‌کند.

وی افزود: کاریکاتور‌های مذکور یک پروژه دولتی نیستند، بلکه برآمده از روزنامه‌های آزاد، مستقل و غیر‌وابسته به دولت هستند.

ماکرون ادامه داد: عده‌ای هستند که اسلام را تحریف می‌کنند و به نام این دین ادعای دفاع از آن را دارند.

رئیس‌جمهور فرانسه سپس گفت: به نظر من منشأ عکس‌العمل‌ها (به این موضوع) دروغ، تحریف سخنانم و این برداشت مردم بود که من این کاریکاتور‌ها را تأیید می‌کنم.

وی تصریح کرد: آنچه به اسم اسلام انجام می‌شود، آفتی برای مسلمانان در جهان است و ۸۰‌درصد از قربانیان تروریسم، مسلمان هستند.

در یک هفته گذشته پس از آنکه یک نوجوان چچنی جذب شده در جریان‌های افراطی سر یک معلم فرانسوی را به بهانه تدریس آزادی بیان در کلاس درس کاریکاتور‌های موهن به ساحت پیامبر اسلام (ص) برید؛ ماکرون در تقبیح این اقدام چندین بار از واژه تروریسم اسلامی استفاده کرد و موج جدیدی از اقدامات اسلام ستیزانه در فرانسه شکل گرفت. اظهارات تحریک برانگیز ماکرون به اقدام دیگری انجامید و شهر نیس شاهد اقدام به چاقوکشی یکی از عوامل گروه‌های تکفیری در مقابل کلیسای معروف نوتردام بود که دوباره ماکرون وارد صحنه شد و با ادبیاتی که یادآور جنگ‌های صلیبی است، گفت: «در بحبوحه این حمله اسلام‌گرایانه، کل کشور ما در کنار شهروندان کاتولیکمان ایستاده است.» البته ساعاتی بعد در شهر آوینیون یک راستگرای نژادپرست به یک مسلمان حمله کرد که به ضرب گلوله از پای در آمد، اما مقامات فرانسوی در این باره سکوت کردند، چون احتمالاً طبق منطق ماکرون باید اقدام این نژادپرست تروریسم فرانسوی یا اروپایی خوانده شود.

حتی ترودو از ماکرون فاصله گرفت

گذشته از ادامه اعتراضات در دنیای اسلام نخست‌وزیر کانادا ضمن محکوم کردن حمله به کلیسای شهر «نیس» گفت: تروریست‌ها نماینده اسلام نیستند.

«جاستین ترودو» در کنفرانس خبری روز جمعه خود اعلام کرد، حق آزادی بیان از حقوق مهم است و کانادا همیشه «از آزادی بیان دفاع خواهد کرد»، اما با فاصله گرفتن از سخنان ضد‌اسلامی ماکرون به بهانه خطاب به مردم کانادا گفت که قطعاً آزادی بیان بدون حد و حدود و محدودیت نیست.

نصرالله: تروریسم را به پای اسلام ننویسید

اعتراضات در دنیای اسلام تا قبل از مصاحبه ماکرون ادامه داشت. دبیرکل حزب‌الله لبنان در ایام سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص)، حمایت فرانسه از اهانت به ایشان را سیاستی غلط خواند و از مقامات غربی خواست از حمایت از تروریست‌ها و تکفیری‌ها دست بردارند. سید حسن نصرالله حمله روز جمعه در شهر «نیس» را محکوم کرد و گفت که گروه‌های اسلامی اینگونه اقدامات و اقدامات مشابه آن چه در گذشته و چه در آینده رخ دهد را محکوم می‌کنند و اینگونه حملات مردود است.

او گفت که مقامات فرانسه یا دیگران حق ندارند مسئولیت اینگونه اقدامات را بر عهده دین و سایر اتباع آن دین بدانند و اینگونه حرکات نادرست، غیراخلاقی و غیر قانونی است. دبیر کل حزب الله گفت که در این مواقع باید همان فرد را مسئول باید اینگونه اقدامات دانست ولو انگیزه او دینی باشد. او گفت که اگر فردی مسیحی یا ... چنین اقدامی بکند، باید اینگونه رفتار را به پای دین مسیحیت یا نعوذ بالله به اسم حضرت عیسی (ع) نوشت؟

او گفت: «اگر کسی اقدام تروریستی یا از تروریسم حمایت می‌کند، او تروریست است، نه فرد دیگر. مقامات فرانسه حق ندارند از تروریسم اسلامی یا فاشیسم اسلامی سخن بگویند.»

سید حسن نصرالله به حمایت‌های غرب از تفکر تکفیری در منطقه و جهان اسلام اشاره کرد و گفت که کشور‌های غربی از تفکر تکفیری و تروریستی‌ای که صرفاً به دلیل اختلاف فکری دست به کشتار می‌زند، حمایت کرده‌اند. او گفت: «شما مسئولان در فرانسه یا امریکا از آن حمایت کرده‌اید.»

دبیرکل حزب‌الله در ادامه افزود: «گرفتن ویزای کشور شما سخت است، اما برای این افراد، رفتن به سوریه و عراق را تسهیل کردید؛ شما تجهیز و سفر این افراد را [که در کشور‌های شما زندگی می‌کردند]تسهیل کردید.» دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه حمایت از تکفیری‌ها تهدید بزرگ برای اروپاست، تأکید کرد: «شما [مسئولان غربی]از این افراد حمایت نکنید، زیرا نتیجه به خودتان برمی‌گردد و آنچه در سوریه و عراق و دیگر کشور‌ها انجام دادند، به سوی خودتان بازخواهد گشت.»

همچنین جنبش مقاومت اسلامی حماس عموم ملت فلسطین را به تحریم کالا‌های فرانسوی به نشانه اعتراض به اهانت به پیامبر اسلام (ص) دعوت کرد. به گزارش ایسنا، این جنبش روز جمعه تظاهرات‌های گسترده‌ای را در استان‌های مختلف نوار غزه در حمایت از پیامبر اسلام (ص) و محکومیت اهانت به ساحت مقدس ایشان در فرانسه برگزار کرد.

فتحی حماد، عضو دفتر سیاسی حماس در سخنانی در حاشیه تظاهرات جبالیا در شمال نوار غزه تأکید کرد که امت اسلامی و عربی باید دست در دست هم با هرگونه اهانت به مقدسات اسلام مقابله کنند.

وی از تمامی فلسطینیان دعوت کرد همسو با جنبش تحریم جهانی رژیم صهیونیستی BDS کالا‌های فرانسوی را تحریم کنند.

جمعی از مردم آلمان روز جمعه نیز با برگزاری تجمعی در پایتخت، به اظهارات اسلام هراسانه رئیس‌جمهور فرانسه اعتراض کردند.

این تظاهرات در «هرمان‌پلاتز» و به مدت ۳۰ دقیقه برگزار شد و شرکت‌کنندگان اعتراض خود را نسبت به انتشار کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام (ص) و همچنین اظهارات ماکرون اعلام کردند.

بر اساس ویدئو‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، تظاهرات کنندگان شعار «الله اکبر» سر می‌دادند. پلیس نیز حضور گسترده‌ای در منطقه برگزاری این تظاهرات داشته‌است و طبق گزارش رسانه‌ها این تجمع بدون هیچگونه حادثه‌ای برگزار شد. هزاران نفر از مردم معترض موریتانی، عصر جمعه (۳۰ اکتبر) با برگزاری تظاهراتی در نواکشوط پایتخت این کشور، خشم خود را از اهانت به رسول اکرم (ص) در فرانسه اعلام کردند.

به گزارش وبگاه خبری- تحلیلی «الصحراء» موریتانی، در حالی که در روز‌های گذشته چندین تجمع مقابل سفارت فرانسه در نواکشوط برگزار شده بود، روز جمعه هزاران نفر از مردم علیه فرانسه و اهانت مقاماتش به پیامبر اسلام (ص) تظاهرات کردند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
اگر سخنانش را گوش داده باشید به هیج عنوان عقب نشینی نکرده بلکه اندرزی هم به مسلمانان جهان داده.
بهتر است در ترجمه گفته هایش دقت گردد و بیخودی اضافه و کم نکنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
باید فرانسه بشدت مورد تنبیه قرار گیرد و تمامی کالاهای فرانسوی توسط مسلمانان با ایجاد کمپین های قوی تحریم شود حتی اگر فرانسه عذرخواهی کند اما نکته عجیب اینجاست که ما در ایران همواره منشأ مشکلات خود را تحریم آمریکا و اروپا میدانیم اما خود هرگز کالاهای اروپایی را تحریم نمی‌کنیم و با سیلی از واردات کالاهای خارجی مواجهیم آیا این یک تناقض آشکار نیست ؟!...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار