کد خبر: 1025387
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
۱۴۰ طرح متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در چهار سال اخیر به ثبت رسیده‌است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد: برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور (Connect. isti. ir) از جمله برنامه‌هایی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای همکاری با نخبگان و توانمندان ایرانی خارج از کشور طراحی و اجرا کرده‌است. بنا بر اعلام معاونت علمی، این برنامه‌ها توانسته در شش ماه ابتدای سال، ۱۵۰ نفر را به زیست‌بوم فناوری و نوآوری جذب کند. این برنامه با هدف استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی محققان و متخصصان ایرانی و برقراری ارتباط با مراکز علمی، فناوری و صنعتی منتخب کشور در حال اجرا است.

بر اساس آخرین آمار‌ها تاکنون بیش از ۱۲۰ پایگاه تخصصی همکار به این برنامه پیوسته‌اند. در این برنامه بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ همکاری موفق شامل پست داک، استاد مدعو، فرصت مطالعاتی، تأسیس شرکت و اشتغال در شرکت‌های فناور نیز ثبت شده‌است.

طبق آنچه معاونت علمی ریاست جمهوری تصریح کرده‌است، در چهار سال اخیر از اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور حدود ۱۴۰ طرح استارتاپ از سوی متقاضیان همکاری با این طرح به ثبت رسیده‌است. مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اجرای این برنامه در تلاش است تا در قالب حمایت از انجام طرح‌های تحقیقاتی و فناورانه همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، راه‌اندازی کسب‌وکار‌های فناورانه، اشتغال در شرکت‌های فناور و برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی به ارتباط مؤثر متخصصان ایرانی خارج از کشور با مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور کمک کند.

«ارتقای سطح علمی و حرفه‌ای پایگاه تخصصی همکار»، «فراهم کردن شرایط مناسب برای توسعه فناوری‌های نوظهور و پیشرفته در کشور»، «فراهم کردن شرایط انتقال مهارت‌ها، روش‌ها و قابلیت‌های خدماتی نوین توسط متخصصان ایرانی خارج از کشور به داخل» و «کمک به تأسیس شرکت‌های فناور در حوزه‌های فناوری پیشرفته» از جمله مهم‌ترین اهداف اجرایی کردن این برنامه توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار