کد خبر: 1025036
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
رئیس‌جمهور امریکا در یک سخنرانی انتخاباتی گفت اگر رقیب دموکراتش در انتخابات پیروز شود، سه هفته بعد ترور خواهد شد. وی در پیامی توئیتری نیز بایدن را هدف حمله قرار داد و گفت که این سیاستمدار دموکرات در صورت ریاست جمهوری، امریکا را به چین تسلیم می‌کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: آمار‌ها حاکی از این است که بیش از ۷۰ میلیون امریکایی در انتخابات ریاست جمهوری رأی داده‌اند. این رقم که بیش از مشارکت پیش از موعد در انتخابات ۲۰۱۶ است، می‌تواند بالا‌ترین میزان مشارکت مردمی به لحاظ درصدی در بیش از یک قرن گذشته را رقم بزند. دموکرات‌ها به دلیل استقبال از رأی‌گیری پستی، برتری چشمگیری در رأی‌گیری پیش از موعد دارند. در مقابل جمهوریخواهان با وجود انتقاد‌های پیاپی دونالد ترامپ، از این شیوه رأی‌گیری استقبال چندانی نکردند. در چنین شرایطی، رئیس‌جمهور امریکا همچنان به رجزخوانی برای رقیب دموکرات خود ادامه می‌دهد. وی در جریان یک سخنرانی در جمع هواداران خود در میشیگان طوری سخن گفت که گویی اگر وی رئیس‌جمهور نشود، بایدن نیز در این سمت ماندگار نخواهد بود. ترامپ گفت که با گذشت سه هفته از ریاست جمهوری جو بایدن، وی ترور خواهد شد و کامالا هریس معاون وی جانشین او می‌شود.

بایدن فقط حرف می‌زند

ترامپ بامداد روز چهار شنبه نیز در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که چنانچه رقیب دموکراتش پیروز انتخابات روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) شود، چین مالک امریکا خواهد شد. در این پیام آمده است: «جو بایدن یک سیاستمدار فاسد است. او می‌خواهد شغل‌های شما را به چین بفرستد، در حالی که خانواده وی میلیون‌ها (دلار) از حزب کمونیست چین به چنگ می‌آورند. اگر ما برنده شویم شما پیروز می‌شوید و امریکا پیروز می‌شود. رأی دهید.»

ترامپ که کشورش چه از لحاظ شمار قربانیان و چه از لحاظ اقتصادی، تحت تأثیر پیامد‌های منفی همه‌گیری بیماری کرونا قرار گرفته است، پیش این نیز در پیام توئیتری، شیوه مدیریت مقابله با آنفلوآنزای خوکی در دورانی که جو بایدن، معاون باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین امریکا بود را هدف انتقاد قرار داد و نوشت: «جو بایدن در اپیدمی آنفلوآنزای خوکی بسیار بد شکست خورد. وی هیچ چیز نمی‌داند. فقط حرف می‌زند و هیچ اقدامی نمی‌کند.»

ادعای پایان کرونا در امریکا

آمار کلی مبتلایان و تلفات ناشی از بیماری کووید ۱۹، در امریکا به طور روزانه در حال افزایش است. با این حال دولت ترامپ همچنان می‌کوشد از این بیماری برای رأی جمع کردن در انتخابات استفاده کند. روز چهار شنبه دفتر علم و فناوری کاخ سفید با طرح ادعای پایان دادن به این بیماری، از آن به عنوان دستاورد برتر دوره اول ریاست‌جمهوری ترامپ یاد کرد. بر اساس یک بیانیه رسمی که قرار است، دستاورد‌های علمی دولت ترامپ را برشمارد، دولت امریکا مدعی شده که «اقدامات قاطعی را برای به کار گرفتن دانشمندان و متخصصان بهداشتی در دانشگاه‌ها، صنایع و همچنین دولت برای درک، درمان و شکست این بیماری به کار برده است.» ترامپ بار‌ها گفته است که رسانه‌ها بیش از پیش بر کووید -۱۹ و مرگ بیش از ۲۰۰ هزار امریکایی تمرکز دارند. باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا در دومین سفر به فلوریدا این موضوع را محور انتقاد از ترامپ قرار داد و گفت: «بحث و گفتگو‌های پایانی ترامپ چیست؟ اینکه مردم به شدت روی کووید -۱۹ تمرکز دارند. یکی از کارزار‌های انتخاباتی او فقط درباره این مسئله بود. او حتی نسبت به پوشش رسانه‌ای از این بیماری ویروسی حسادت داشت.» اوباما گفت: «زمستان دارد از راه می‌رسد. آن‌ها پرچم تسلیم را برافراشته‌اند. فلوریدا ما دیگر مستحق چهار سال دیگر نیستیم؛ فلوریدا ایالت کلیدی برای انتخابات امسال ریاست جمهوری امریکا به شمار می‌رود.»

اوباما همچنین گفت که کشور‌هایی مثل کره‌شمالی و چین خواهان پیروزی ترامپ در انتخابات پیش رو هستند چرا که او در طول چهار سال گذشته همه چیز به آن‌ها داده است. این سیاستمدار دموکرات در این مورد گفت: «فکر می‌کنید ترامپ جلوی دیکتاتور‌ها می‌ایستد؟! ما این را می‌دانیم، چون شما در چهار سال گذشته به آن‌ها هر چیزی را که خواستند، داده‌اید و البته آن‌ها می‌خواهند شما پیروز شوید!»

بایدن: نمی‌گذارم ایران به بمب هسته‌ای دست یابد!

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات امریکا در انتخابات ریاست جمهوری در یادداشتی نوشت که پیوند با رژیم صهیونیستی را تعمیق خواهد کرد و به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد.

جو بایدن، روز چهار شنبه در یادداشتی در پایگاه اینترنتی آژانس جوویش تلگرافیک نوشت، هرگز تعهدش نسبت به رژیم صهیونیستی قطع نشده است. بایدن در این یادداشت نوشت: «درسی را که در زمان پدرم از هولوکاست گرفته شد هرگز فراموش نکرده‌ام و نهایت تلاشم را به کار گرفته‌ام تا من هم آن را به فرزندان و نوه‌هایم منتقل کنم». بایدن در آستانه انتخابات در مجیزگویی به سود رژیم صهیونیستی نوشت: «می‌توانیم از خردی که در نسل به نسل یهودی‌ها وجود داشته است بهره بگیریم که از این میان می‌توان به امتناع از ساکت نشستن، ضرورت گفتن واقعیت‌ها، تقاضا برای عدالت‌جویی، پاسداشت صلح، ترمیم اوضاع جهانی و رفتار محترمانه با هر فرد، اشاره کرد». بایدن افزود: «یهودستیزی همچون سرطانی است که محرک خیزش خطرناک جنایات ناشی از نفرت در سال‌های اخیر است. من هنگامی به این رقابت [انتخابات]وارد شدم که گند‌پراکنی‌های ضدیهودی گروهی نئونازی را در شارلوتسویل شنیدم و از رئیس‌جمهور ترامپ شنیدم که گفت «در هر دو طرف قضیه افراد بسیار خوبی وجود داشت» و این حرف وجدان و ما را به شوک واداشت و جهان را بهت‌زده کرد». وی در یادداشت خود نوشت: «مسئولیت‌های ما فراتر از مرزهای‌مان گسترش دارد که یکی از آن‌ها حفظ و تعمیق روابط گسست‌ناپذیر با اسرائیل است. از زمان دیدارم با «گولدا میر» زمانی که سناتوری جوان بودم تاکنون با تمام نخست‌وزیران اسرائیل کار کرده‌ام و در تعهدم نسبت به این مسئله هرگز توقفی به وجود نیامده است». این یادداشت می‌افزاید: «من همواره در دفاع از امنیت اسرائیل محکم خواهم ایستاد و با تلاش برای از بین بردن مشروعیت اسرائیل در سطح جهانی مقابله خواهم کرد. با متحدان اسرائیل همکاری خواهیم داشت تا توان دفاعی اسرائیل و دستیابی به امنیت پایدار و راه‌حل دو دولتی را تضمین کنیم. هرگز اجازه نخواهم داد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. برخلاف رئیس‌جمهور کنونی، هرگز از سیاست‌های حزبی در روابط با اسرائیل استفاده نخواهم کرد.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
سگ زرد اخ الشغال
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار